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[simgrid.git] / src / mc / explo / DFSExplorer.hpp
index 320754d..bb80b08 100644 (file)
 #include "src/mc/api/State.hpp"
 #include "src/mc/explo/Exploration.hpp"
 #include "src/mc/explo/odpor/Execution.hpp"
-
-#if SIMGRID_HAVE_STATEFUL_MC
-#include "src/mc/VisitedState.hpp"
-#endif
+#include "src/mc/mc_config.hpp"
 
 #include <deque>
 #include <list>
@@ -28,8 +25,7 @@ namespace simgrid::mc {
 using stack_t = std::deque<std::shared_ptr<State>>;
 
 class XBT_PRIVATE DFSExplorer : public Exploration {
-  XBT_DECLARE_ENUM_CLASS(ReductionMode, none, dpor, sdpor);
-
+private:
   ReductionMode reduction_mode_;
   unsigned long backtrack_count_      = 0; // for statistics
   unsigned long visited_states_count_ = 0; // for statistics
@@ -47,7 +43,7 @@ class XBT_PRIVATE DFSExplorer : public Exploration {
   static xbt::signal<void(RemoteApp&)> on_log_state_signal;
 
 public:
-  explicit DFSExplorer(const std::vector<char*>& args, bool with_dpor, bool need_memory_info = false);
+  explicit DFSExplorer(const std::vector<char*>& args, ReductionMode mode);
   void run() override;
   RecordTrace get_record_trace() override;
   void log_state() override;
@@ -92,7 +88,6 @@ public:
   static void on_log_state(std::function<void(RemoteApp&)> const& f) { on_log_state_signal.connect(f); }
 
 private:
-  void check_non_termination(const State* current_state);
   void backtrack();
 
   /** Stack representing the position in the exploration graph */
@@ -107,18 +102,16 @@ private:
   /** Per-actor clock vectors used to compute the "happens-before" relation */
   std::unordered_map<aid_t, ClockVector> per_actor_clocks_;
 
-#if SIMGRID_HAVE_STATEFUL_MC
-  VisitedStates visited_states_;
-  std::unique_ptr<VisitedState> visited_state_;
-#else
-  void* visited_state_ = nullptr; /* The code uses it to detect whether we are doing stateful MC */
-#endif
-
   /** Opened states are states that still contains todo actors.
    *  When backtracking, we pick a state from it*/
   std::vector<std::shared_ptr<State>> opened_states_;
   std::shared_ptr<State> best_opened_state();
 
+  /** If we're running ODPOR, picks the corresponding state in the stack
+   * (opened_states_ are ignored)
+   */
+  std::shared_ptr<State> next_odpor_state();
+
   /** Change current stack_ value to correspond to the one we would have
    *  had if we executed transition to get to state. This is required when
    *  backtracking, and achieved thanks to the fact states save their parent.*/