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MC: rename processes to actors
authorMartin Quinson <martin.quinson@ens-rennes.fr>
Tue, 13 Aug 2019 10:02:53 +0000 (12:02 +0200)
committerMartin Quinson <martin.quinson@ens-rennes.fr>
Thu, 15 Aug 2019 13:37:41 +0000 (15:37 +0200)
src/mc/mc_state.cpp
src/mc/mc_state.hpp

index 9ded2f1..acb6bc2 100644 (file)
@@ -37,7 +37,7 @@ State::State(unsigned long state_number) : num_(state_number)
 
 std::size_t State::interleave_size() const
 {
-  return boost::range::count_if(this->actor_states_, [](simgrid::mc::ProcessState const& p) { return p.is_todo(); });
+  return boost::range::count_if(this->actor_states_, [](simgrid::mc::ActorState const& a) { return a.is_todo(); });
 }
 
 Transition State::get_transition() const
@@ -53,7 +53,7 @@ Transition State::get_transition() const
  * This can be seen as an iterator returning the next transition of the process.
  *
  * We only consider the processes that are both
- *  - marked "to be interleaved" in their ProcessState (controlled by the checker algorithm).
+ *  - marked "to be interleaved" in their ActorState (controlled by the checker algorithm).
  *  - which simcall can currently be executed (like a comm where the other partner is already known)
  * Once we returned the last enabled transition of a process, it is marked done.
  *
@@ -63,7 +63,7 @@ Transition State::get_transition() const
 static inline smx_simcall_t MC_state_get_request_for_process(simgrid::mc::State* state, smx_actor_t actor)
 {
   /* reset the outgoing transition */
-  simgrid::mc::ProcessState* procstate = &state->actor_states_[actor->get_pid()];
+  simgrid::mc::ActorState* procstate   = &state->actor_states_[actor->get_pid()];
   state->transition_.pid_              = -1;
   state->transition_.argument_         = -1;
   state->executed_req_.call_           = SIMCALL_NONE;
index 6d66849..96b5910 100644 (file)
@@ -53,13 +53,13 @@ public:
   }
 };
 
-/* On every state, each process has an entry of the following type.
- * This represents both the process and its transition because
- *   a process cannot have more than one enabled transition at a given time.
+/* On every state, each actor has an entry of the following type.
+ * This represents both the actor and its transition because
+ *   an actor cannot have more than one enabled transition at a given time.
  */
-class ProcessState {
-  /* Possible exploration status of a process transition in a state.
-   * Either the checker did not consider the transition, or it was considered and to do, or considered and done.
+class ActorState {
+  /* Possible exploration status of a actor transition in a state.
+   * Either the checker did not consider the transition, or it was considered and still to do, or considered and done.
    */
   enum class InterleavingType {
     /** This actor transition is not considered by the checker (yet?) */
@@ -90,15 +90,14 @@ public:
   void set_done() { this->state = InterleavingType::done; }
 };
 
-/* A node in the exploration graph (kind-of)
- */
+/* A node in the exploration graph (kind-of) */
 class XBT_PRIVATE State {
 public:
   /** Sequential state number (used for debugging) */
   int num_ = 0;
 
   /** State's exploration status by process */
-  std::vector<ProcessState> actor_states_;
+  std::vector<ActorState> actor_states_;
 
   Transition transition_;