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authorMartin Quinson <martin.quinson@ens-rennes.fr>
Fri, 24 Dec 2021 23:48:36 +0000 (00:48 +0100)
committerMartin Quinson <martin.quinson@ens-rennes.fr>
Fri, 24 Dec 2021 23:53:39 +0000 (00:53 +0100)
MANIFEST.in
doc/doxygen/FAQ.doc
doc/doxygen/module-index.doc
doc/doxygen/uhood_arch.doc [deleted file]
docs/source/XML_reference.rst
tools/cmake/DefinePackages.cmake

index 922864b..374066b 100644 (file)
@@ -1812,7 +1812,6 @@ include doc/doxygen/module-surf.doc
 include doc/doxygen/outcomes_vizu.doc
 include doc/doxygen/platform.doc
 include doc/doxygen/uhood.doc
-include doc/doxygen/uhood_arch.doc
 include doc/doxygen/uhood_switch.doc
 include docs/Build.sh
 include docs/README.md
index ad1fe52..f38dfc9 100644 (file)
@@ -202,17 +202,6 @@ keep working on it. You may find inspiring ideas in it.
 
 @subsection faq_platform Platform building and Dynamic resources
 
-@subsubsection faq_platform_example Where can I find SimGrid platform files?
-
-There are several little examples in the archive, in the examples/platforms
-directory. From time to time, we are asked for other files, but we
-don't have much at hand right now.
-
-You should refer to the Platform Description Archive
-(http://pda.gforge.inria.fr) project to see the other platform file we
-have available, as well as the Simulacrum simulator, meant to generate
-SimGrid platforms using all classical generation algorithms.
-
 @subsubsection faq_platform_synthetic Generating synthetic but realistic platforms
 
 Another possibility to get a platform file is to generate synthetic
@@ -237,61 +226,6 @@ assessed. Please keep this fact in mind when using it.
 
 @section faq_troubleshooting Troubleshooting
 
-@subsection faq_trouble_compil User code compilation problems
-
-@subsubsection faq_trouble_err_logcat "gcc: _simgrid_this_log_category_does_not_exist__??? undeclared (first use in this function)"
-
-This is because you are using the log mechanism, but you didn't created
-any default category in this file. You should refer to @ref XBT_log
-for all the details, but you simply forgot to call one of
-XBT_LOG_NEW_DEFAULT_CATEGORY() or XBT_LOG_NEW_DEFAULT_SUBCATEGORY().
-
-@subsection faq_trouble_errors Runtime error messages
-
-@subsubsection faq_trouble_errors_big_fat_warning I'm told that my XML files are too old.
-
-The format of the XML platform description files is sometimes
-improved. For example, we decided to change the units used in SimGrid
-from MBytes, MFlops and seconds to Bytes, Flops and seconds to ease
-people exchanging small messages. We also reworked the route
-descriptions to allow more compact descriptions.
-
-That is why the XML files are versioned using the 'version' attribute
-of the root tag. Currently, it should read:
-@verbatim
-  <platform version="4">
-@endverbatim
-
-If your files are too old, you can use the simgrid_update_xml.pl
-script which can be found in the tools directory of the archive.
-
-@subsection faq_trouble_debug Debugging SMPI applications
-
-In order to debug SMPI programs, you can use the following options:
-
-- <b>-wrapper 'gdb --args'</b>: this option is used to use a wrapper
-  in order to call the SMPI process. Good candidates for this options
-  are "gdb --args", "valgrind", "rr record", "strace", etc;
-
-- <b>-foreground</b>: this options gives the debugger access to the terminal
-  which is needed in order to use an interactive debugger.
-
-Both options are needed in order to run the SMPI process under GDB.
-
-@subsection faq_deadlock There is a deadlock in my code!!!
-
-Unfortunately, we cannot debug every code written in SimGrid.  We
-furthermore believe that the framework provides ways enough
-information to debug such information yourself. If the textual output
-is not enough, Make sure to check the @ref faq_visualization FAQ entry to see
-how to get a graphical one.
-
-Now, if you come up with a really simple example that deadlocks and
-you're absolutely convinced that it should not, you can ask on the
-list. Just be aware that you'll be severely punished if the mistake is
-on your side... We have plenty of FAQ entries to redact and new
-features to implement for the impenitents! ;)
-
 @subsection faq_surf_network_latency I get weird timings when I play with the latencies.
 
 OK, first of all, remember that units should be Bytes, Flops and
@@ -333,23 +267,4 @@ that may make your result be unexpected. For example, two flows
 competing on a saturated link receive an amount of bandwidth inversely
 proportional to their round trip time.
 
-@subsection faq_bugrepport So I've found a bug in SimGrid. How to report it?
-
-We do our best to make sure to hammer away any bugs of SimGrid, but this is
-still an academic project so please be patient if/when you find bugs in it.
-If you do, the best solution is to drop an email either on the simgrid-user
-or the simgrid-devel mailing list and explain us about the issue.  You can
-also decide to open a formal bug report using the
-<a href="https://framagit.org/simgrid/simgrid/issues">relevant
-interface</a>. You need to login on the server to get the ability to submit
-bugs.
-
-We will do our best to solve any problem reported, but you need to help us
-finding the issue. Just telling "it segfault" isn't enough. Telling "It
-segfaults when running the attached simulator" doesn't really help either.
-You may find the following article interesting to see how to report
-informative bug repports:
-http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/bugs.html (it is not SimGrid
-specific at all, but it's full of good advices).
-
 */
index 83a5679..0f252d6 100644 (file)
@@ -99,20 +99,3 @@ working to make it possible from the C++ code (or even from bindings
 in other languages). Until then, please head to @ref platform.
 
 */
-
-/**
-@defgroup SURF_API SURF
-@brief Internal kernel of all the simulators used in SimGrid, and associated models.
-
-SURF provides the core functionalities to simulate a virtual
-platform. It is very low-level and is not intended to be used by end
-users, but rather to serve as a basis for higher-level simulators. Its
-interfaces are not frozen (and probably never will be), and the
-structure emphasis on performance over ease of use. This module
-contains the platform models. If you need a model that is not encoded
-yet, please come to the devel mailing list so that we can discuss on
-the feasibility of your idea.
-
-Please note that as it is not really intended for public use, this
-module is only partially documented.
-*/
diff --git a/doc/doxygen/uhood_arch.doc b/doc/doxygen/uhood_arch.doc
deleted file mode 100644 (file)
index ea0a3eb..0000000
+++ /dev/null
@@ -1,88 +0,0 @@
-/*! @page uhood_arch Project Architecture Overview
-
-This page presents the current code organization, as you will see it
-if you dig into the src/ directory. <b>But things will change during
-the current Gran Refactoring leading to SimGrid 4</b>. So take the
-information on this page with a grain of salt, and don't be afraid if
-things are not exactly as documented here.
-
-At some point, we at least extend this page to present the overall
-design that we are currently pursuing for SimGrid 4.
-
-If you need to extend SimGrid, then you probably need to head to @ref
-uhood_tech once you understant the overall design presented on this
-page.
-
-@htmlonly
-<center>
-<tt>htmlinclude simgrid_modules.map<tt>
-<br><b>SimGrid Components (click to jump to API)</b>
-</center>
-@endhtmlonly
-
-
-@section ug_overview Overview of the toolkit components
-
-
-@subsection ug_overview_envs Programming environments layer
-
-SimGrid provides several programming environments built on top of a unique
-simulation kernel. Each environment targets a specific audience and
-constitutes a different paradigm. To choose which of them you want to use,
-you have to think about what you want to do and what would be the result of
-your work.
-
- - If you want to study a theoretical problem and compare several
-   heuristics, you probably want to try <b>@ref MSG_API</b> (yet another
-   historical name). It was designed exactly to that extend and should allow
-   you to build easily rather realistic multi-agents simulation. Yet,
-   realism is not the main goal of this environment and the most annoying
-   technical issues of real platforms are masked here. Check the @ref
-   MSG_API section for more information.
-
- - If you want to study the behavior of an MPI application using emulation,
-   you should have a look at the <b>@ref SMPI_API</b> (Simulated
-   MPI) programming environment. Unfortunately, this work is still underway.
-   Check the @ref SMPI_API section for more information.
-
-If your favorite programming environment/model is not there (BSP,
-components, OpenMP, etc.) is not represented in the SimGrid toolkit yet, you may
-consider adding it. You should contact us first on the
-<a href=http://lists.gforge.inria.fr/mailman/listinfo/simgrid-devel>SimGrid
-developers mailing list</a>, though.
-
-@subsection ug_overview_kernel Simulation kernel layer
-
-The core functionalities to simulate a virtual platform are provided by a
-module called <b>@ref SURF_API</b>.  It is
-very low-level and is not intended to be used as such by end-users. Instead,
-it serve as a basis for the higher level layer.
-
-SURF main features are a fast max-min linear solver and the ability to
-change transparently the model used to describe the platform. This greatly
-eases the comparison of the several models existing in the literature.
-
-See the @ref SURF_API section for more details.
-
-@subsection ug_overview_fundation Base layer
-
-The base of the whole toolkit is constituted by the <b>@ref XBT_API
-(eXtended Bundle of Tools)</b>.
-
-It is a portable library providing some grounding features such as @ref
-XBT_log, @ref XBT_ex and @ref XBT_config.
-
-XBT also encompass the following convenient C data structures:
-@ref XBT_dynar and @ref XBT_dict.
-The code is being migrated in C++ so you should probably want
-to use standard C++ containers instead of them if possible.
-
-It contains some C++ polyfills and utilities as well.
-
-See the @ref XBT_API section for more details.
-
-
-@subsection ug_lucas_layer Tracing simulation
-Finally, a transversal module allows you to trace your simulation. More documentation in the section @ref TRACE_doc
-
-*/
index b006d55..c4ad1fa 100644 (file)
@@ -588,7 +588,7 @@ etc.
 
 .. TODO::
 
-   Missing tags: <host_link> <backbone> <bypassRoute> <bypassZoneRoute> <actor><argument>
+   Missing tags: <host_link> <backbone> <bypassRoute> <bypassZoneRoute>
 
 .. |br| raw:: html
      
index 5adc48b..114adb3 100644 (file)
@@ -859,7 +859,6 @@ set(DOC_SOURCES
   doc/doxygen/platform.doc
   doc/doxygen/uhood.doc
   doc/doxygen/uhood_switch.doc
-  doc/doxygen/uhood_arch.doc
 
   examples/README.rst