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doc cosmetics, and cleanup the API
[simgrid.git] / src / bindings / python / simgrid_python.cpp
index a3acac5..211e650 100644 (file)
@@ -3,6 +3,7 @@
 /* This program is free software; you can redistribute it and/or modify it
  * under the terms of the license (GNU LGPL) which comes with this package. */
 
 /* This program is free software; you can redistribute it and/or modify it
  * under the terms of the license (GNU LGPL) which comes with this package. */
 
+#include <pybind11/functional.h>
 #include <pybind11/pybind11.h> // Must be first
 #include <pybind11/stl.h>
 
 #include <pybind11/pybind11.h> // Must be first
 #include <pybind11/stl.h>
 
@@ -72,13 +73,20 @@ PYBIND11_MODULE(simgrid, m)
   m2.def("yield_", &simgrid::s4u::this_actor::yield,
          "Yield the actor, see :cpp:func:`void simgrid::s4u::this_actor::yield()`");
   m2.def("exit", &simgrid::s4u::this_actor::exit, "kill the current actor");
   m2.def("yield_", &simgrid::s4u::this_actor::yield,
          "Yield the actor, see :cpp:func:`void simgrid::s4u::this_actor::yield()`");
   m2.def("exit", &simgrid::s4u::this_actor::exit, "kill the current actor");
-  m2.def("kill", [](py::int_ pid) { Actor::kill(pid); }, "Kill an actor by pid");
-  m2.def("kill_all", &Actor::kill_all, "Kill all actors but the caller.");
-
-  m2.def(
-      "on_exit",
-      [](py::function fun) { simgrid::s4u::this_actor::on_exit([fun](int ignored, void* data) { fun(); }, nullptr); },
-      "");
+  m2.def("on_exit",
+         [](py::object fun) {
+           ActorPtr act = Actor::self();
+           simgrid::s4u::this_actor::on_exit(
+               [act, fun](int ignored, void* data) {
+                 try {
+                   fun();
+                 } catch (py::error_already_set& e) {
+                   xbt_die("Error while executing the on_exit lambda: %s", e.what());
+                 }
+               },
+               nullptr);
+         },
+         "");
 
   /* Class Engine */
   py::class_<Engine>(m, "Engine", "Simulation Engine, see :ref:`class s4u::Engine <API_s4u_Engine>`")
 
   /* Class Engine */
   py::class_<Engine>(m, "Engine", "Simulation Engine, see :ref:`class s4u::Engine <API_s4u_Engine>`")
@@ -180,12 +188,12 @@ PYBIND11_MODULE(simgrid, m)
            "Create an actor from a function or an object, see :cpp:func:`simgrid::s4u::Actor::create()`")
       .def_property("host", &Actor::get_host, &Actor::migrate, "The host on which this actor is located")
       .def_property_readonly("pid", &Actor::get_pid, "The PID (unique identifier) of this actor.")
            "Create an actor from a function or an object, see :cpp:func:`simgrid::s4u::Actor::create()`")
       .def_property("host", &Actor::get_host, &Actor::migrate, "The host on which this actor is located")
       .def_property_readonly("pid", &Actor::get_pid, "The PID (unique identifier) of this actor.")
+      .def("by_pid", &Actor::by_pid, "Retrieve an actor by its PID")
       .def("daemonize", &Actor::daemonize,
            "This actor will be automatically terminated when the last non-daemon actor finishes, see :cpp:func:`void "
            "simgrid::s4u::Actor::daemonize()`")
       .def("join", py::overload_cast<double>(&Actor::join),
            "Wait for the actor to finish, see :cpp:func:`void simgrid::s4u::Actor::join(double)`", py::arg("timeout"))
       .def("daemonize", &Actor::daemonize,
            "This actor will be automatically terminated when the last non-daemon actor finishes, see :cpp:func:`void "
            "simgrid::s4u::Actor::daemonize()`")
       .def("join", py::overload_cast<double>(&Actor::join),
            "Wait for the actor to finish, see :cpp:func:`void simgrid::s4u::Actor::join(double)`", py::arg("timeout"))
-      .def("kill", [](py::int_ pid) { Actor::kill(pid); }, "Kill an actor by pid")
       .def("kill", [](ActorPtr act) { act->kill(); }, "Kill that actor")
       .def("kill_all", &Actor::kill_all, "Kill all actors but the caller.")
       .def("migrate", &Actor::migrate,
       .def("kill", [](ActorPtr act) { act->kill(); }, "Kill that actor")
       .def("kill_all", &Actor::kill_all, "Kill all actors but the caller.")
       .def("migrate", &Actor::migrate,