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Remove xbt::args: use vector<string> instead
[simgrid.git] / include / simgrid / s4u / engine.hpp
index e5bc4d2..e7b184c 100644 (file)
@@ -7,6 +7,9 @@
 #define SIMGRID_S4U_ENGINE_HPP
 
 #include <xbt/base.h>
+#include <xbt/functional.hpp>
+
+#include <simgrid/simix.hpp>
 
 #include <simgrid/s4u/forward.hpp>
 
@@ -21,6 +24,9 @@ public:
   /** Constructor, taking the command line parameters of your main function */
   Engine(int *argc, char **argv);
 
+  /** Finalize the default engine and all its dependencies */
+  static void shutdown();
+
   /** @brief Load a platform file describing the environment
    *
    * The environment is either a XML file following the simgrid.dtd formalism, or a lua file.
@@ -29,14 +35,14 @@ public:
   void loadPlatform(const char *platf);
 
   /** Registers the main function of an actor that will be launched from the deployment file */
-  void register_function(const char*name, int (*code)(int,char**));
+  void registerFunction(const char*name, int (*code)(int,char**));
 
   /** Registers a function as the default main function of actors
    *
    * It will be used as fallback when the function requested from the deployment file was not registered.
    * It is used for trace-based simulations (see examples/msg/actions).
    */
-  void register_default(int (*code)(int,char**));
+  void registerDefault(int (*code)(int,char**));
 
   /** @brief Load a deployment file and launch the actors that it contains */
   void loadDeployment(const char *deploy);
@@ -47,7 +53,38 @@ public:
   /** @brief Retrieve the simulation time */
   static double getClock();
   
+  /** @brief Retrieve the engine singleton */
+  static s4u::Engine *instance();
+
+  /** @brief Retrieve the root AS, containing all others */
+  simgrid::s4u::As *rootAs();
+  /** @brief Retrieve the AS of the given name (or nullptr if not found) */
+  simgrid::s4u::As *asByNameOrNull(const char *name);
+
+  template<class F>
+  void registerFunction(const char* name)
+  {
+    simgrid::simix::registerFunction(name, [](std::vector<std::string> args){
+      return simgrid::simix::ActorCode([args] {
+        F code(std::move(args));
+        code();
+      });
+    });
+  }
+
+  template<class F>
+  void registerFunction(const char* name, F code)
+  {
+    simgrid::simix::registerFunction(name, [code](std::vector<std::string> args){
+      return simgrid::simix::ActorCode([code,args] {
+        code(std::move(args));
+      });
+    });
+  }
+
+private:
+  static s4u::Engine *instance_;
 };
-}} // namespace simgrid::sgo
+}} // namespace simgrid::s4u
 
 #endif /* SIMGRID_S4U_ENGINE_HPP */