Logo AND Algorithmique Numérique Distribuée

Public GIT Repository
yet another callbacks
[simgrid.git] / include / simgrid / s4u / Host.hpp
index a87405b..0a3c3c9 100644 (file)
@@ -7,13 +7,11 @@
 #define SIMGRID_S4U_HOST_HPP
 
 #include <simgrid/forward.h>
-#include <simgrid/s4u/forward.hpp>
 #include <xbt/Extendable.hpp>
 #include <xbt/signal.hpp>
 #include <xbt/string.hpp>
 
 #include <map>
-#include <string>
 #include <unordered_map>
 
 namespace simgrid {
@@ -65,10 +63,16 @@ public:
   /** Retrieves the host on which the current actor is running */
   static s4u::Host* current();
 
+  XBT_ATTRIB_DEPRECATED_v323("Please use Host::get_name()") simgrid::xbt::string const& getName() const
+  {
+    return name_;
+  }
+  XBT_ATTRIB_DEPRECATED_v323("Please use Host::get_cname()") const char* getCname() const { return name_.c_str(); }
+
   /** Retrieves the name of that host as a C++ string */
-  simgrid::xbt::string const& getName() const { return name_; }
+  simgrid::xbt::string const& get_name() const { return name_; }
   /** Retrieves the name of that host as a C string */
-  const char* getCname() const { return name_.c_str(); }
+  const char* get_cname() const { return name_.c_str(); }
 
   void actorList(std::vector<ActorPtr> * whereto);
 
@@ -86,11 +90,13 @@ public:
   bool isOff() { return not isOn(); }
 
   double getSpeed();
+  double get_available_speed();
   int getCoreCount();
   std::map<std::string, std::string>* getProperties();
   const char* getProperty(const char* key);
   void setProperty(std::string key, std::string value);
   void getProcesses(std::vector<ActorPtr> * list);
+  int get_actor_count();
   double getPstateSpeed(int pstate_index);
   int getPstatesCount() const;
   void setPstate(int pstate_index);
@@ -106,7 +112,7 @@ public:
   std::unordered_map<std::string, Storage*> const& getMountedStorages();
 
   void routeTo(Host* dest, std::vector<Link*>& links, double* latency);
-  void routeTo(Host* dest, std::vector<surf::LinkImpl*>& links, double* latency);
+  void routeTo(Host* dest, std::vector<kernel::resource::LinkImpl*>& links, double* latency);
 
   /** Block the calling actor on an execution located on the called host
    *
@@ -114,6 +120,8 @@ public:
    * The actor will not be migrated in this case. Such remote execution are easy in simulation.
    */
   void execute(double flops);
+  /** Block the calling actor on an execution located on the called host (with explicit priority) */
+  void execute(double flops, double priority);
 
   /** @brief Returns the current computation load (in flops per second) */
   double getLoad();