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always cancel the comms of killed actors in the context of that actor (not in maestro)
[simgrid.git] / src / kernel / context / Context.cpp
index 13d14ad..855d11a 100644 (file)
@@ -6,6 +6,7 @@
 #include "mc/mc.h"
 
 #include "simgrid/s4u/Host.hpp"
+#include "src/kernel/activity/CommImpl.hpp"
 #include "src/kernel/context/Context.hpp"
 #include "src/simix/smx_private.hpp"
 #include "src/surf/surf_interface.hpp"
@@ -94,6 +95,39 @@ void Context::stop()
   actor_->finished_ = true;
   SIMIX_process_on_exit_runall(actor_);
 
+  /* cancel non-blocking communications */
+  while (not actor_->comms.empty()) {
+    smx_activity_t synchro = actor_->comms.front();
+    actor_->comms.pop_front();
+    simgrid::kernel::activity::CommImplPtr comm =
+        boost::static_pointer_cast<simgrid::kernel::activity::CommImpl>(synchro);
+
+    /* make sure no one will finish the comm after this process is destroyed,
+     * because src_proc or dst_proc would be an invalid pointer */
+
+    if (comm->src_proc == actor_) {
+      XBT_DEBUG("Found an unfinished send comm %p (detached = %d), state %d, src = %p, dst = %p", comm.get(),
+                comm->detached, (int)comm->state_, comm->src_proc, comm->dst_proc);
+      comm->src_proc = nullptr;
+
+    } else if (comm->dst_proc == actor_) {
+      XBT_DEBUG("Found an unfinished recv comm %p, state %d, src = %p, dst = %p", comm.get(), (int)comm->state_,
+                comm->src_proc, comm->dst_proc);
+      comm->dst_proc = nullptr;
+
+      if (comm->detached && comm->src_proc != nullptr) {
+        /* the comm will be freed right now, remove it from the sender */
+        comm->src_proc->comms.remove(comm);
+      }
+    } else {
+      xbt_die("Communication synchro %p is in my list but I'm not the sender nor the receiver", synchro.get());
+    }
+    comm->cancel();
+  }
+
+  XBT_DEBUG("%s@%s(%ld) should not run anymore", actor_->get_cname(), actor_->iface()->get_host()->get_cname(),
+            actor_->pid_);
+
   if (this->cleanup_func_)
     this->cleanup_func_(this->actor_);