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snake_case routing::NetPoint
[simgrid.git] / include / simgrid / kernel / resource / Model.hpp
index e1faffb..59a0cce 100644 (file)
@@ -20,8 +20,8 @@ class XBT_PUBLIC Model {
 public:
   /** @brief Possible update mechanisms */
   enum class UpdateAlgo {
-    Full, /**< Full update mechanism: the remaining time of every action is recomputed at each step */
-    Lazy  /**< Lazy update mechanism: only the modified actions get recomputed.
+    FULL, /**< Full update mechanism: the remaining time of every action is recomputed at each step */
+    LAZY  /**< Lazy update mechanism: only the modified actions get recomputed.
                    It may be slower than full if your system is tightly coupled to the point where every action
                    gets recomputed anyway. In that case, you'd better not try to be cleaver with lazy and go for
                    a simple full update.  */
@@ -31,17 +31,20 @@ public:
 
   virtual ~Model();
 
-  /** @brief Get the set of [actions](@ref Action) in *ready* state */
-  Action::StateSet* get_ready_action_set() const { return ready_action_set_; }
+  /** @brief Get the set of [actions](@ref Action) in *inited* state */
+  Action::StateSet* get_inited_action_set() const { return inited_action_set_; }
 
-  /** @brief Get the set of [actions](@ref Action) in *running* state */
-  Action::StateSet* get_running_action_set() const { return running_action_set_; }
+  /** @brief Get the set of [actions](@ref Action) in *started* state */
+  Action::StateSet* get_started_action_set() const { return started_action_set_; }
 
   /** @brief Get the set of [actions](@ref Action) in *failed* state */
   Action::StateSet* get_failed_action_set() const { return failed_action_set_; }
 
-  /** @brief Get the set of [actions](@ref Action) in *done* state */
-  Action::StateSet* get_done_action_set() const { return done_action_set_; }
+  /** @brief Get the set of [actions](@ref Action) in *finished* state */
+  Action::StateSet* get_finished_action_set() const { return finished_action_set_; }
+
+  /** @brief Get the set of [actions](@ref Action) in *ignored* state */
+  Action::StateSet* get_ignored_action_set() const { return ignored_action_set_; }
 
   /** @brief Get the set of modified [actions](@ref Action) */
   Action::ModifiedSet* get_modified_set() const;
@@ -56,10 +59,7 @@ public:
   UpdateAlgo get_update_algorithm() const { return update_algorithm_; }
 
   /** @brief Get Action heap */
-  heap_type& get_action_heap() { return action_heap_; }
-
-  double actionHeapTopDate() const { return action_heap_.top().first; }
-  Action* actionHeapPop();
+  ActionHeap& get_action_heap() { return action_heap_; }
 
   /**
    * @brief Share the resources between the actions
@@ -81,24 +81,32 @@ public:
   virtual void update_actions_state_lazy(double now, double delta);
   virtual void update_actions_state_full(double now, double delta);
 
-  /** @brief Returns whether this model have an idempotent shareResource()
+  /** @brief Returns whether this model have an idempotent share_resource()
    *
    * The only model that is not is NS3: computing the next timestamp moves the model up to that point,
    * so we need to call it only when the next timestamp of other sources is computed.
    */
-  virtual bool nextOccuringEventIsIdempotent() { return true; }
+  virtual bool next_occuring_event_is_idempotent() { return true; }
 
 private:
   lmm::System* maxmin_system_           = nullptr;
   const UpdateAlgo update_algorithm_;
-  Action::StateSet* ready_action_set_   = new Action::StateSet(); /**< Actions in state SURF_ACTION_READY */
-  Action::StateSet* running_action_set_ = new Action::StateSet(); /**< Actions in state SURF_ACTION_RUNNING */
-  Action::StateSet* failed_action_set_  = new Action::StateSet(); /**< Actions in state SURF_ACTION_FAILED */
-  Action::StateSet* done_action_set_    = new Action::StateSet(); /**< Actions in state SURF_ACTION_DONE */
-  heap_type action_heap_;
+  Action::StateSet* inited_action_set_  = new Action::StateSet(); /**< Created not started */
+  Action::StateSet* started_action_set_  = new Action::StateSet(); /**< Started not done */
+  Action::StateSet* failed_action_set_  = new Action::StateSet(); /**< Done with failure */
+  Action::StateSet* finished_action_set_ = new Action::StateSet(); /**< Done successful */
+  Action::StateSet* ignored_action_set_  = new Action::StateSet(); /**< not considered (failure detectors?) */
+
+  ActionHeap action_heap_;
 };
 
 } // namespace resource
 } // namespace kernel
 } // namespace simgrid
+
+/** \ingroup SURF_models
+ *  \brief List of initialized models
+ */
+XBT_PUBLIC_DATA std::vector<simgrid::kernel::resource::Model*>* all_existing_models;
+
 #endif