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[simgrid.git] / doc / doxygen / install.doc
index 5a0f163..88d880e 100644 (file)
@@ -6,186 +6,239 @@ SimGrid should work out of the box on Linux, Mac OSX, FreeBSD, and Windows (unde
 available at the moment).
 
 The easiest way to install SimGrid is to go for a @ref install_binary "binary package". Under Debian or Ubuntu, this is 
-very easy as SimGrid is directly integrated to the official repositories. 
-If you just want to use @ref install_binary_java "Java", simply copy the jar file on your disk and you're set.
+very easy as SimGrid is directly integrated to the official repositories. For other Linux variants, you probably want 
+to go for a @ref install_src "source install". Please contact us if you want to contribute the build scripts for your 
+preferred distribution. If you just want to use @ref install_binary_java "Java", simply copy the jar file on your disk 
+and you're set.
 
-Recompiling an official archive is not much more complex. SimGrid has very few dependencies and rely only on very 
-standard tools.  First, download the *@SimGridRelease.tar.gz* archive from the 
-[download page](https://gforge.inria.fr/frs/?group_id=12).
-Then, recompiling the archive should be done in a few lines:
-
-~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~{.sh}
-tar xf @SimGridRelease.tar.gz
-cd @SimGridRelease
-cmake -DCMAKE_INSTALL_PREFIX=/opt/simgrid .
-make
-make install
-~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
+@section install_binary Pre-compiled Packages
 
-If you want to stay on the bleeding edge, you should get the latest git version, and recompile it as you would do for 
-an official archive. Depending on the files you change in the source tree, some extra tools may be needed.
+@subsection install_binary_linux Binaries for Linux
 
-@section install_binary Installing a binary package
-
-@subsection install_binary_linux Binary packages for linux
-
-Most of the developers use a Debian or Ubuntu system, and some of us happen to be Debian Maintainers, so the packages 
-for these systems are well integrated with these systems and very up-to-date. To install them, simply type:
+Most of us use a Debian or Ubuntu system, so the packages for these
+systems are well integrated and up-to-date. To get these packages, simply type:
 
 @verbatim
 apt-get install simgrid
 @endverbatim
 
-For other Linux variants, you probably want to go for a @ref install_src "source install". Please contact us if you want
-to contribute the build scripts for your preferred distribution.
-
-@subsection install_binary_java Using the binary jar file
+@subsection install_binary_java Stable Java Package 
 
-The easiest way to install the Java bindings of SimGrid is to grab the jar file from the 
-[download page](https://gforge.inria.fr/frs/?group_id=12) and copy it in your classpath (typically, in the same 
-directory as your source code). If you go for that version, there is no need to install the C library as it is already 
-bundled within the jar file. Actually, only a bunch of architectures are supported this way to keep the jar file size 
-under control and because we don't have access to every exotic architectures ourselves.
+For the SimGrid Java bindings, grab the jar file from the [download
+page](https://gforge.inria.fr/frs/?group_id=12) and copy it in your
+classpath (typically, your source code root directory). This
+self-contained version even includes the SimGrid native components for
+the following architectures: Linux (Amd64, x86, Arm), Mac OS X 64
+bits, Windows 64 bits, FreeBSD (64 bits).
 
-If the jarfile fails on you, complaining that your architecture is not supported, drop us an email on 
-<mailto:simgrid-devel@lists.gforge.inria.fr>. We may extend the jarfile for you, provided we have access to this 
-particular architecture to build SimGrid on it.
+@subsection install_binary_java_builder Nightly built Java Package
 
-If the error message is about the boost-context library, then you should install that library on your machine. This is 
-a known issue in the 3.12 release that will be fixed in the next release.
-
-You can retrieve a nightly build of the jar file from our autobuilders. 
-For Windows, head to [AppVeyor](https://ci.appveyor.com/project/mquinson/simgrid).
+For Windows, head to [AppVeyor](https://ci.appveyor.com/project/simgrid/simgrid).
 Click on the artefact link on the right, and grab your file. If the latest build failed, there will be no artefact. Then
 you will need to first click on "History" on the top and search for the last successful build.
+
 For non-Windows systems (Linux, Mac or FreeBSD), head to [Jenkins](https://ci.inria.fr/simgrid/job/SimGrid-Multi).
 In the build history, pick the last green (or at least yellow) build that is not blinking (i.e., not currently under 
 build). In the list, pick a system that is close to yours, and click on the ball in the Debug row. The build artefact 
 will appear on the top of the resulting page.
 
-@section install_src Installing from source
+@subsection install_binary_java_troubleshooting Binary Java Troubleshooting
+
+ - **Your architecture is not supported by this jarfile**. \n
+   If your system is in the list of the supported architectures (see
+   @ref install_binary_java "above"), then this is probably a bug that 
+   @ref contributing_bugs "you should report".\n
+   If your system is actually not supported, you should compile your
+   own jarfile @ref install_src "by compiling SimGrid" on your
+   machine. If you feel so, @ref community_contact "contact us" so that we add
+   your architecture to the list.
 
-@subsection install_src_deps Resolving the dependencies
+ - **Library not found: boost-context**.\n 
+   You should obviously install the @c boost-context library on your
+   machine, for example with @c apt-get.
 
-SimGrid only uses very standard tools:
-  - C compiler, C++ compiler, make and friends.
+@section install_src Source Installs
+
+@subsection install_src_deps Getting the Dependencies
+
+Recompiling an official archive is not much more complex. SimGrid only uses very standard tools:
+  - C compiler, C++ compiler, make and friends. SimGrid is rather
+    demanding on the compiler. We use the C++11 standard, and older
+    compilers tend to fail on us. It seems that g++ 5.0 or higher is
+    required nowadays (because of boost). 
+    SimGrid compiles well with `clang` too.
   - perl (but you may try to go without it)
   - We use cmake to configure our compilation
       ([download page](http://www.cmake.org/cmake/resources/software.html)).
-      You need cmake version 2.8.8 or higher. You may want to use ccmake
-      for a graphical interface over cmake.
-  - LibBoost:
-    - osX: with [fink](http://www.finkproject.org/): `fink install boost1.53.nopython`,
+      You need cmake version 2.8.8 or higher. 
+      `ccmake` provides a nicer graphical interface compared to `cmake`.
+      Press `t` in `ccmake` if you need to see absolutely all
+      configuration options (e.g., if your python installation is not standard).
+  - boost:
+    - Debian / Ubuntu: `apt-get install libboost-dev libboost-context-dev`
+    - Max OS X: with [fink](http://www.finkproject.org/): `fink install boost1.53.nopython`,
       or with homebrew: `brew install boost`
-    - debian/ubuntu: `apt-get install libboost-dev libboost-context-dev`
-  - Java (only needed if you want to use the Java bindings): Grab a
-    [full JDK](http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads)
-
-For platform specific details, please see  @ref install_cmake_mac and @ref install_cmake_windows.
+  - Java (if you want to build the Java bindings): 
+    - Debian / Ubuntu: `apt-get install default-jdk libgcj17-dev` (any
+      version of libgcj will do it; you can use libgcj16-dev or libgcj18-dev
+      instead, depending on your version of Debian/Ubuntu)
+    - Mac OS X or Windows: Grab a [full JDK](http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads)
+  - Lua (if you want to build with lua enabled): Your version of Lua
+    must be 5.3. SimGrid won't work with Lua 5.2 nor with 5.1, and
+    probably not with Lua 5.4 either.
+    - Debian / Ubuntu: `apt-get install liblua5.3-dev lua5.3`
+    - Windows: choco install lua53
+    - From the source: you need to patch the sources to build dynamic libraries 
+      - [Download lua 5.3](http://www.lua.org/download.html). SimGrid
+        won't work with lua 5.2 as lua breaks the compatibility.
+      - Open the archive: `tar xvfz lua-5.3.*.tar.gz`
+      - Enter the directory: `cd lua-5.3*`
+      - Patch the sources: `patch -p1 < /path/to/simgrid/...../tools/lualib.patch`
+      - Build and install lua: `make linux && sudo make install`
+
+For platform-specific details, please see  @ref install_cmake_mac,
+@ref install_cmake_windows, @ref install_java and @ref install_src_32bits
+
+@subsection install_src_fetch Getting the Sources
+
+You can download the *@SimGridRelease.tar.gz* archive from the 
+[download page](https://gforge.inria.fr/frs/?group_id=12).
+Then, recompiling the archive should be done in a few lines:
 
-@subsection install_src_fetch Getting the sources
+~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~{.sh}
+tar xf @SimGridRelease.tar.gz
+cd @SimGridRelease
+cmake -DCMAKE_INSTALL_PREFIX=/opt/simgrid .
+make
+make install
+~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
-If you just want to use SimGrid, you should probably grab the latest stable version available from the 
-[download page](https://gforge.inria.fr/frs/?group_id=12). We do our best to release soon and release often, but 
-sometimes you need to install the developer version of SimGrid, directly from the git repository.
+If you want to stay on the bleeding edge, you should get the latest git version, and recompile it as you would do for 
+an official archive. Depending on the files you change in the source tree, some extra tools may be needed.
 
 @verbatim
 git clone git://scm.gforge.inria.fr/simgrid/simgrid.git simgrid
 @endverbatim
 
-@subsection install_src_config Configuring the build
-
-Note that compile-time options are very different from @ref options "run-time options".
-
-\subsubsection install_cmake_howto Setting compilation options
-
-The default configuration should be fine for most usages, but if you need to change something, there are several ways 
-to do so. First, you can use environment variables. For example, you can change the compilers used by issuing these 
-commands before launching cmake:
+@subsection install_src_config Build Configuration
+
+This section is about *compile-time options*, that are very different
+from @ref options "run-time options". Compile-time options fall into
+two categories. @ref install_cmake_list "SimGrid-specific options"
+define which part of the framework to compile while 
+@ref install_cmake_howto "generic options" are provided by cmake
+itself. 
+
+@subsubsection install_cmake_howto Generic build-time options
+
+These options specify for example the path to various system elements
+(Python path, compiler to use, etc). In most case, cmake automatically
+discovers the right value for these ones, but you can set them
+manually on need.  Notable such variables include @c CC and @c CXX,
+defining respectively the C and C++ compiler executables, @c CFLAGS
+and @c CXXFLAGS respectively specifying extra options to pass to the C
+and C++ compilers, or @c PYTHON_EXECUTABLE specifying the path to the
+python executable.  The best way to discover the exact name of the
+option that you need to change is to press 't' in the ccmake graphical
+interface, as all options are shown (and documented) in the advanced
+mode.
+
+Once you know their name, there is several ways to change the value of
+build-time options. You can naturally use the ccmake graphical
+interface for that, or you can use environment variables, or you can
+prefer the @c -D flag of @c cmake.
+
+For example, you can change the compilers with environment variables
+by issuing these commands before launching cmake:
 
 @verbatim
-export CC=gcc-4.7
-export CXX=g++-4.7
+export CC=gcc-5.1
+export CXX=g++-5.1
 @endverbatim
 
-Note that other variables are available, such as CFLAGS and CXXFLAGS to add options respectively for the C and C++ 
-compilers.
-
-Another way to do so is to use the -D argument of cmake as follows. Note that the terminating dot is mandatory (see @ref
-install_cmake_outsrc to understand its meaning).
+The same can be done by passing @c -D parameters to cmake, as follows.
+Note that the ending dot is mandatory (see @ref install_cmake_outsrc).
 
 @verbatim
 cmake -DCC=clang -DCXX=clang++ .
 @endverbatim
 
-Finally, you can use a graphical interface such as ccmake to change these settings. Simply follow the instructions after
-starting the interface.
+@subsubsection install_cmake_list SimGrid compilation options
 
-@verbatim
-ccmake .
-@endverbatim
+Here is the list of SimGrid-specific @ref install_src_config
+"build-time options".
 
-\subsubsection install_cmake_list SimGrid compilation options
+  @li <b>CMAKE_INSTALL_PREFIX</b> (path): Where to install SimGrid (/opt/simgrid, /usr/local, or elsewhere).
 
-In addition to the classical cmake configuration variables, SimGrid accepts several options, as listed below.
+  @li <b>enable_compile_optimizations</b> (ON/OFF) to request the compiler to produce efficient code. You want to 
+      activate it, unless you plan to debug SimGrid itself. Indeed, efficient code may be appear mangled to debuggers.
 
-  @li <b>CMAKE_INSTALL_PREFIX</b> (path): Where to install SimGrid (/opt/simgrid, /usr/local, or elsewhere).
+  @li <b>enable_compile_warnings</b> (ON/OFF) to request the compiler to issue error messages whenever the source code
+      is not perfectly clean. If you are a SimGrid developer, you have to activate this option to enforce the code 
+      quality. As a regular user, this option will bring you nothing.
+
+  @li <b>enable_debug</b> (ON/OFF). Disable this option toto discard
+      all log messages of gravity debug or below at compile time (see
+      @ref XBT_log). The resulting code is faster than if you
+      discarding these messages at runtime. However, it obviously
+      becomes impossible to get any debug info from SimGrid if
+      something goes wrong.
 
-  @li <b>enable_compile_optimizations</b> (ON/OFF): request the
-      compiler to produce efficient code. You want to activate it,
-      unless you want to debug SimGrid itself (as efficient code may
-      be appear mangled to the debuggers).
+  @li <b>enable_documentation</b> (ON/OFF) to generate the documentation pages.
 
-  @li <b>enable_compile_warnings</b> (ON/OFF): request the compiler to issue error messages whenever the source code is
-      not perfectly clean. If you are a SimGrid developer, you have to activate this option to enforce the code quality.
-      As a regular user, this option is likely to bring you issues only.
+  @li <b>enable_java</b> (ON/OFF) to enjoy the java bindings of SimGrid.
 
-  @li <b>enable_debug</b> (ON/OFF): disable this if simulation speed really matters to you. All log messages of 
-      gravity debug or below will be discarded at compilation time. As there is quite a bunch of such log messages in 
-      SimGrid internals, this can reveal faster than discarding them at runtime as usual. However, it thus obviously 
-      becomes impossible to get any debug message from SimGrid if something goes wrong.
+  @li <b>enable_jedule</b> (ON/OFF) to get SimDag producing execution traces that can then be visualized with the 
+      Jedule external tool.
 
-  @li <b>enable_documentation</b> (ON/OFF) : whether the documentation should be generated during the compilation.
+  @li <b>enable_lua</b> (ON/OFF) to enjoy the lua bindings to the
+      SimGrid internals (this require the liblua5.3-dev and lua-5.3 packages or equivalent).
 
-  @li <b>enable_jedule</b> (ON/OFF): enable this to get SimDag producing execution traces that can then be visualized 
-      with the Jedule external tool.
+  @li <b>enable_lib_in_jar</b> (ON/OFF) to make sure that the native
+      java bindings are bundled in the jar file.
 
-  @li <b>enable_lua</b> (ON/OFF): enable this if you want to enjoy the lua bindings of SimGrid. Adds an extra dependency
-      on the lua library and developer header files.
+  @li <b>enable_lto</b> (ON/OFF) to enable the Link Time Optimization
+      of the C compiler. This feature really speeds up the produced
+      code, but it is fragile with some versions of GCC.
 
-  @li <b>enable_maintainer_mode</b> (ON/OFF): you only need to set this option if you modify very specific parts of
-      SimGrid itself (e.g., the XML parsers and other related elements). Moreover, this adds an extra dependency on 
-      flex and flexml.
+  @li <b>enable_maintainer_mode</b> (ON/OFF) is only needed if you plan to modify very specific parts of SimGrid
+      (e.g., the XML parsers and other related elements). Moreover, this adds an extra dependency on flex and flexml.
 
-  @li <b>enable_mallocators</b> (ON/OFF): disable this when tracking memory issues within SimGrid, or the caching 
-      mechanism used internally will fool the debuggers.
+  @li <b>enable_mallocators</b> (ON/OFF) has to be disabled when tracking memory issues within SimGrid, 
+      or our internal memory caching mechanism will fool the debuggers.
 
-  @li <b>enable_model-checking</b> (ON/OFF): Only enable this if you actually plan to use the model-checking feature of 
-      SimGrid. This execution mode is still under heavy work, but should be rather usable now. Be <b>warned</b> that 
-      this option will hinder simulation speed even if you simulate without activating the model-checker. We are 
-      working on improving this situation.
+  @li <b>enable_model-checking</b> (ON/OFF) This execution gear
+      is very usable now, but enabling this option at compile time
+      will **hinder simulation speed** even when the model-checker is
+      not activated at run time.
 
-  @li <b>enable_ns3</b> (ON/OFF): whether you want to use ns-3. See section @ref pls_simgrid_configuration_ns3.
+  @li <b>enable_ns3</b> (ON/OFF) if you want to use ns-3. See section @ref pls_ns3.
 
-  @li <b>enable_smpi</b> (ON/OFF): disable this if you have issues with the module allowing to run MPI code on top of 
-      SimGrid. This module is very stable, but if you don't really need it, you can disable it safely.
+  @li <b>enable_smpi</b> (ON/OFF) to run MPI code on top of SimGrid.
 
-\subsubsection install_cmake_reset Resetting the compilation configuration
+  @li <b>enable_smpi_ISP_testsuite</b> (ON/OFF) to add many extra
+      tests for the model-checker module.
 
-If you need to empty the cache of values saved by cmake (either because you added a new library or because something 
-seriously went wrong), you can simply delete the file CMakeCache.txt that is created at the root of the source tree. 
-You may also want to directly edit this file in some circumstances.
+  @li <b>enable_smpi_MPICH3_testsuite</b> (ON/OFF) to add many extra
+      tests for the MPI module.
 
-\subsubsection install_cmake_outsrc Compiling into a separate directory
+@subsubsection install_cmake_reset Reset the build configuration
+
+To empty the cmake cache (either when you add a new library or when
+things go seriously wrong), simply delete your @c CMakeCache.txt. You
+may also want to directly edit this file in some circumstances.
+
+@subsubsection install_cmake_outsrc Out of Tree Compilation
 
 By default, the files produced during the compilation are placed in
-the source directory. As compilation generates a lot of files, it
-is advised to put them all in a separate directory. It is then
-easier to cleanup, and this allows to compile several configurations
-out of the same source tree. For that, simply enter the directory
-where you want the produced files to land, and invoke cmake (or
-ccmake) with the full path to the SimGrid source as last argument.
-This approach is called "out-of-source-tree compilation".
+the source directory. It is however often better to put them all in a
+separate directory: cleaning the tree becomes as easy as removing this
+directory, and you can have several such directories to test several
+parameter sets or architectures.
+
+For that, go to the directory where the files should be produced, and
+invoke cmake (or ccmake) with the full path to the SimGrid source as
+last argument.
 
 @verbatim
 mkdir build
@@ -194,7 +247,7 @@ cmake [options] ..
 make
 @endverbatim
 
-\subsubsection install_cmake_mac Building on Mac OS X
+@subsubsection install_cmake_mac Mac OS X Builds
 
 SimGrid compiles like a charm with clang (version 3.0 or higher) on Mac OS X:
 
@@ -220,25 +273,83 @@ need no /usr/include directory anymore. If you are hit by this pure
 madness, just run the following command to restore that classical
 UNIX directory: `xcode-select -install`
 
-\subsubsection install_cmake_windows Building on Windows
+@subsubsection install_cmake_windows Windows Builds
 
-Building from the source on Windows, may be something of an adventure.
-We never managed to compile SimGrid with something else than MinGW-64
-ourselves. We usually use the
-<a href="http://www.activestate.com/activeperl/downloads">activestate</a>
-version of Perl, and the
-<a href="http://msysgit.googlecode.com/files/Git-1.7.4-preview20110204.exe">msys</a>
-version of git on this architecture, but YMMV. You can have a look at
-the configuration scripts in the appveyor.yml file, but you are
-basically on your own here. Sorry. We are not fluent with Windows so
-we cannot really help. 
+Building SimGrid on Windows may be something of an adventure:
+We only manage to  do so ourselves with MinGW-64, <a
+href="http://www.activestate.com/activeperl/downloads">ActiveState</a>
+Perl and <a href="http://msysgit.googlecode.com/files/Git-1.7.4-preview20110204.exe">msys</a>
+git). Have a look at out configuration scripts in @c appveyor.yml, but
+don't expect too much  from us: we are really not fluent with Windows.
+Actually your help is welcome.
 
 The drawback of MinGW-64 is that the produced DLL are not compatible
-with MS Visual C. If you need it, <a href="http://clang.llvm.org/docs/MSVCCompatibility.html">clang-cl</a>
-sounds promising. If you manage to get something working, please tell
-us how you achieved it.
+with MS Visual C. <a href="http://clang.llvm.org/docs/MSVCCompatibility.html">clang-cl</a>
+sounds promising to fix this. If you get something working, please
+@ref community_contact "tell us".
+
+@subsubsection install_java Build the Java bindings
+
+Once you have the [full JDK](http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads) installed
+(on Debian/Ubuntu, grab the package ```default-jdk``` for that), things should be as simple as:
+
+~~~~{.sh}
+cmake -Denable_java=ON .
+make 
+~~~~
+
+After the compilation, the file ```simgrid.jar``` is produced in the
+root directory. If you only want to build the jarfile and its
+dependencies, type ```make simgrid-java_jar```. It will save you the
+time of building every C examples and other things that you don't need
+for Java.
+
+** **Error: jni could not be found**. Sometimes, the build system fails
+to find the JNI headers. In this case, you need to first locate them as follows:
+
+~~~~{.sh}
+$ locate jni.h
+/usr/lib/jvm/java-7-openjdk-amd64/include/jni.h
+/usr/lib/jvm/java-8-openjdk-amd64/include/jni.h
+~~~~
+
+Then, set the JAVA_INCLUDE_PATH environment variable to the right
+path, and relaunch cmake. If you have several version of jni installed
+(as above), use the right one (check the java version you use with
+```javac -version```).
+
+~~~~{.sh}
+export JAVA_INCLUDE_PATH=/usr/lib/jvm/java-8-openjdk-amd64/include/
+cmake -Denable_java=ON .
+make
+~~~~
+
+Note that the filename ```jni.h``` was removed from the path.
 
-\subsection install_src_compil SimGrid main compilation targets
+@subsubsection install_src_32bits 32 bits Builds on Multi-arch Linux
+
+On a multiarch x86_64 Linux, it should be possible to compile a 32 bit
+version of SimGrid with something like:
+
+@verbatim
+CFLAGS=-m32 \
+CXXFLAGS=-m32 \
+PKG_CONFIG_LIBDIR=/usr/lib/i386-linux-gnu/pkgconfig/ \
+cmake . \
+-DCMAKE_SYSTEM_PROCESSOR=i386 \
+-DCMAKE_Fortran_COMPILER=/some/path/to/i686-linux-gnu-gfortran \
+-DGFORTRAN_EXE=/some/path/to/i686-linux-gnu-gfortran \
+-DCMAKE_Fortran_FLAGS=-m32
+@endverbatim
+
+If needed, implement @c i686-linux-gnu-gfortran as a script:
+
+@verbatim
+#!/usr/bin/env sh
+exec gfortran -m32 "$@"
+@endverbatim
+
+@subsection install_src_compil Existing Compilation Targets
 
 In most cases, compiling and installing SimGrid is enough:
 
@@ -255,7 +366,7 @@ stuff doesn't work for you.
 
 @verbatim
 make simgrid                   Build only the SimGrid library and not any example
-make masterslave               Build only this example (and its dependencies)
+make app-masterworker          Build only this example (works for any example)
 make clean                     Clean the results of a previous compilation
 make install                   Install the project (doc/ bin/ lib/ include/)
 make uninstall                 Uninstall the project (doc/ bin/ lib/ include/)
@@ -271,16 +382,15 @@ your compilation requests:
 make VERBOSE=1
 @endverbatim
 
-@subsection install_src_test Testing SimGrid
+@subsection install_src_test Testing your build
 
 Once everything is built, you may want to test the result. SimGrid
-comes with an extensive set of regression tests (see @ref
-inside_tests "that page of the insider manual" for more
-details). Running the tests is done using the ctest binary that comes
-with cmake. These tests are run for every commit and the result is
-publicly <a href="https://ci.inria.fr/simgrid/">available</a>.
+comes with an extensive set of regression tests (as described in the
+@ref inside_tests "insider manual"). The tests are run with @c ctest, that comes with CMake.
+We run them every commit and the results are on [our
+Jenkins](https://ci.inria.fr/simgrid/).
 
-\verbatim
+@verbatim
 ctest                    # Launch all tests
 ctest -R msg              # Launch only the tests which name match the string "msg"
 ctest -j4                 # Launch all tests in parallel, at most 4 at the same time
@@ -289,120 +399,6 @@ ctest --output-on-failure # Only get verbose for the tests that fail
 
 ctest -R msg- -j5 --output-on-failure # You changed MSG and want to check that you didn't break anything, huh?
                                       # That's fine, I do so all the time myself.
-\endverbatim
-
-\section install_setting_own Setting up your own code
-
-Do not build your simulator by modifying the SimGrid examples.  Go
-outside the SimGrid source tree and create your own working directory
-(say <tt>/home/joe/SimGrid/MyFirstScheduler/</tt>).
-
-Suppose your simulation has the following structure (remember it is
-just an example to illustrate a possible way to compile everything;
-feel free to organize it as you want).
-
-\li <tt>sched.h</tt>: a description of the core of the
-    scheduler (i.e. which functions are can be used by the
-    agents). For example we could find the following functions
-    (master, forwarder, slave).
-\li <tt>sched.c</tt>: a C file including <tt>sched.h</tt> and
-    implementing the core of the scheduler. Most of these
-    functions use the MSG functions defined in section \ref
-    msg_task_usage.
-\li <tt>masterslave.c</tt>: a C file with the main function, i.e.
-    the MSG initialization (MSG_init()), the platform
-    creation (e.g. with MSG_create_environment()), the
-    deployment phase (e.g. with MSG_function_register() and
-    MSG_launch_application()) and the call to MSG_main()).
-
-To compile such a program, we suggest to use the following
-Makefile. It is a generic Makefile that we have used many times with
-our students when we teach the C language.
-
-\verbatim
-# The first rule of a Makefile is the default target. It will be built when make is called with no parameter
-# Here, we want to build the binary 'masterslave'
-all: masterslave
-
-# This second rule lists the dependencies of the masterslave binary
-# How this dependencies are linked is described in an implicit rule below
-masterslave: masterslave.o sched.o
-
-# These third give the dependencies of the each source file
-masterslave.o: masterslave.c sched.h # list every .h that you use
-sched.o: sched.c sched.h
-
-# Some configuration
-SIMGRID_INSTALL_PATH = /opt/simgrid # Where you installed simgrid
-CC = gcc                            # Your compiler
-WARNING = -Wshadow -Wcast-align -Waggregate-return -Wmissing-prototypes \
-          -Wmissing-declarations -Wstrict-prototypes -Wmissing-prototypes \
-          -Wmissing-declarations -Wmissing-noreturn -Wredundant-decls \
-          -Wnested-externs -Wpointer-arith -Wwrite-strings -finline-functions
-
-# CFLAGS = -g -O0 $(WARNINGS) # Use this line to make debugging easier
-CFLAGS = -g -O2 $(WARNINGS) # Use this line to get better performance
-
-# No change should be mandated past that line
-#############################################
-# The following are implicit rules, used by default to actually build
-# the targets for which you listed the dependencies above.
-
-# The blanks before the $(CC) must be a Tab char, not spaces
-%: %.o
-       $(CC) -L$(SIMGRID_INSTALL_PATH)/lib/    $(CFLAGS) $^ -lsimgrid -o $@
-%.o: %.c
-       $(CC) -I$(SIMGRID_INSTALL_PATH)/include $(CFLAGS) -c -o $@ $<
-
-clean:
-       rm -f *.o *~
-.PHONY: clean
-\endverbatim
-
-The comments of this file should be enough to understand what's going
-on. If you are completely new to makefiles, you should install the
-<tt>make-doc</tt> package and type this command in a terminal: 
-<tt>info make</tt>.
-
-Sometimes, the following error message (or similar) will be produced.
-@verbatim
-masterworker.c:209: undefined reference to `sg_version_check'
-masterworker.c:209: undefined reference to `MSG_init_nocheck'
-(and possibly many other undefined references)
-@endverbatim
-
-It means that the system does not manage to find simgrid when it tries
-to execute your programs. Specify where to search with the
-<tt>LD_LIBRARY_PATH</tt> variable. Try running the following command
-before executing your code. If it helps, you should add this line to
-your ~/.bashrc so that it gets executed each time you log into your
-computer.
-
-@verbatim
-export LD_LIBRARY_PATH=/opt/simgrid/lib
-@endverbatim
-
-@subsection install_src_32 Compiling a 32 bit version
-
-On a multiarch x86_64 Linux, it should be possible to compile a 32 bit
-version of SimGrid with something like:
-
-@verbatim
-CFLAGS=-m32 \
-CXXFLAGS=-m32 \
-PKG_CONFIG_LIBDIR=/usr/lib/i386-linux-gnu/pkgconfig/ \
-cmake . \
--DCMAKE_SYSTEM_PROCESSOR=i386 \
--DCMAKE_Fortran_COMPILER=/some/path/to/i686-linux-gnu-gfortran \
--DGFORTRAN_EXE=/some/path/to/i686-linux-gnu-gfortran \
--DCMAKE_Fortran_FLAGS=-m32
-@endverbatim
-
-where i686-linux-gnu-gfortran can be implemented as:
-
-@verbatim
-#!/bin/sh
-exec gfortran -m32 "$@"
 @endverbatim
 
 */