Logo AND Algorithmique Numérique Distribuée

Public GIT Repository
Update copyright lines with new year.
[simgrid.git] / src / bindings / python / simgrid_python.cpp
index d42f180..fbe57d1 100644 (file)
@@ -1,4 +1,4 @@
-/* Copyright (c) 2018. The SimGrid Team. All rights reserved.          */
+/* Copyright (c) 2018-2019. The SimGrid Team. All rights reserved.          */
 
 /* This program is free software; you can redistribute it and/or modify it
  * under the terms of the license (GNU LGPL) which comes with this package. */
@@ -79,6 +79,7 @@ PYBIND11_MODULE(simgrid, m)
         // Currently this can be dangling, we should wrap this somehow.
         return new simgrid::s4u::Engine(&argc, argv.get());
       }))
+      .def("get_all_hosts", &Engine::get_all_hosts, "Returns the list of all hosts found in the platform")
       .def("get_clock", &Engine::get_clock, "Retrieve the simulation time")
       .def("load_platform", &Engine::load_platform,
           "Load a platform file describing the environment, see :cpp:func:`simgrid::s4u::Engine::load_platform()`")
@@ -113,15 +114,17 @@ PYBIND11_MODULE(simgrid, m)
       .def("by_name", &Host::by_name, "Retrieves a host from its name, or die")
       .def("current", &Host::current, "Retrieves the host on which the running actor is located, see :cpp:func:`simgrid::s4u::Host::current()`")
       .def_property_readonly("name", [](Host* self) -> const std::string {
-           return static_cast<std::string>(self->get_name());
-        }, "Retrieve the name of this host")
+          return std::string(self->get_name().c_str()); // Convert from xbt::string because of MC
+        }, "The name of this host")
       .def_property_readonly("speed", &Host::get_speed,
-          "Get the peak computing speed in flops/s at the current pstate, taking the external load into account, see :cpp:func:`simgrid::s4u::Host::get_speed()`");
+          "The peak computing speed in flops/s at the current pstate, taking the external load into account, see :cpp:func:`simgrid::s4u::Host::get_speed()`");
 
   /* Class Mailbox */
   py::class_<simgrid::s4u::Mailbox, std::unique_ptr<Mailbox, py::nodelete>>(m, "Mailbox", "Mailbox, see :ref:`class s4u::Mailbox <API_s4u_Mailbox>`")
       .def("by_name", &Mailbox::by_name, "Retrieve a Mailbox from its name, see :cpp:func:`simgrid::s4u::Mailbox::by_name()`")
-      .def_property_readonly("name", &Mailbox::get_name, "Retrieves the name of that mailbox, see :cpp:func:`simgrid::s4u::Mailbox::get_name()`")
+      .def_property_readonly("name", [](Mailbox* self) -> const std::string {
+         return std::string(self->get_name().c_str()); // Convert from xbt::string because of MC
+      }, "The name of that mailbox, see :cpp:func:`simgrid::s4u::Mailbox::get_name()`")
       .def("put", [](Mailbox self, py::object data, int size) {
         data.inc_ref();
         self.put(data.ptr(), size);
@@ -134,7 +137,6 @@ PYBIND11_MODULE(simgrid, m)
 
   /* Class Actor */
   py::class_<simgrid::s4u::Actor, ActorPtr>(m, "Actor",
-                                            ""
                                             "An actor is an independent stream of execution in your distributed "
                                             "application, see :ref:`class s4u::Actor <API_s4u_Actor>`")
 
@@ -154,10 +156,12 @@ PYBIND11_MODULE(simgrid, m)
            },
            "Create an actor from a function or an object, see :cpp:func:`simgrid::s4u::Actor::create()`")
       .def_property("host", &Actor::get_host, &Actor::migrate, "The host on which this actor is located")
+      .def("daemonize", &Actor::daemonize, "This actor will be automatically terminated when the last non-daemon actor finishes, see :cpp:func:`void simgrid::s4u::Actor::daemonize()`")
       .def("join", py::overload_cast<double>(&Actor::join), "Wait for the actor to finish, see :cpp:func:`void simgrid::s4u::Actor::join(double)`",
           py::arg("timeout"))
       .def("migrate", &Actor::migrate, "Moves that actor to another host, see :cpp:func:`void simgrid::s4u::Actor::migrate()`",
           py::arg("dest"))
+      .def("self", &Actor::self, "Retrieves the current actor, see :cpp:func:`void simgrid::s4u::Actor::self()`")
       .def("suspend", &Actor::suspend, "Suspend that actor, that is blocked until resume()ed by another actor. See :cpp:func:`void simgrid::s4u::Actor::suspend()`")
       .def("resume", &Actor::resume, "Resume that actor, that was previously suspend()ed. See :cpp:func:`void simgrid::s4u::Actor::suspend()`");