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Merge branch 'master' into stoprofiles
[simgrid.git] / include / simgrid / s4u / Engine.hpp
index 941b7cd..1741d9a 100644 (file)
@@ -36,7 +36,7 @@ public:
   /** Finalize the default engine and all its dependencies */
   static void shutdown();
 
-  /** @brief Run the simulation */
+  /** @brief Run the simulation after initialization */
   void run();
 
   /** @brief Retrieve the simulation time (in seconds) */
@@ -44,23 +44,10 @@ public:
   /** @brief Retrieve the engine singleton */
   static s4u::Engine* get_instance();
 
-  /** @brief Load a platform file describing the environment
-   *
-   * The environment is either a XML file following the simgrid.dtd formalism, or a lua file.
-   * Some examples can be found in the directory examples/platforms.
-   */
   void load_platform(const std::string& platf);
 
-  /** Registers the main function of an actor that will be launched from the deployment file */
   void register_function(const std::string& name, int (*code)(int, char**));
-  /** Registers the main function of an actor that will be launched from the deployment file */
   void register_function(const std::string& name, void (*code)(std::vector<std::string>));
-
-  /** Registers a function as the default main function of actors
-   *
-   * It will be used as fallback when the function requested from the deployment file was not registered.
-   * It is used for trace-based simulations (see examples/s4u/replay-comms and similar).
-   */
   void register_default(int (*code)(int, char**));
 
   template <class F> void register_actor(const std::string& name)
@@ -80,13 +67,13 @@ public:
     });
   }
 
-  /** @brief Load a deployment file and launch the actors that it contains */
   void load_deployment(const std::string& deploy);
 
 protected:
 #ifndef DOXYGEN
   friend Host;
   friend Link;
+  friend Disk;
   friend Storage;
   friend kernel::routing::NetPoint;
   friend kernel::routing::NetZoneImpl;
@@ -154,27 +141,27 @@ public:
    */
   void set_config(const std::string& str);
 
-private:
-  kernel::EngineImpl* const pimpl;
-  static Engine* instance_;
-};
+  /** Callback fired when the platform is created (ie, the xml file parsed),
+   * right before the actual simulation starts. */
+  static xbt::signal<void()> on_platform_created;
 
-/** Callback fired when the platform is created (ie, the xml file parsed),
* right before the actual simulation starts. */
-extern XBT_PUBLIC xbt::signal<void()> on_platform_created;
+  /** Callback fired when the platform is about to be created
  * (ie, after any configuration change and just before the resource creation) */
+  static xbt::signal<void()> on_platform_creation;
 
-/** Callback fired when the platform is about to be created
- * (ie, after any configuration change and just before the resource creation) */
-extern XBT_PUBLIC xbt::signal<void()> on_platform_creation;
+  /** Callback fired when the main simulation loop ends, just before the end of Engine::run() */
+  static xbt::signal<void()> on_simulation_end;
 
-/** Callback fired when the main simulation loop ends, just before the end of Engine::run() */
-extern XBT_PUBLIC xbt::signal<void()> on_simulation_end;
+  /** Callback fired when the time jumps into the future */
+  static xbt::signal<void(double)> on_time_advance;
 
-/** Callback fired when the time jumps into the future */
-extern XBT_PUBLIC xbt::signal<void(double)> on_time_advance;
+  /** Callback fired when the time cannot advance because of inter-actors deadlock */
+  static xbt::signal<void(void)> on_deadlock;
 
-/** Callback fired when the time cannot advance because of inter-actors deadlock */
-extern XBT_PUBLIC xbt::signal<void(void)> on_deadlock;
+private:
+  kernel::EngineImpl* const pimpl;
+  static Engine* instance_;
+};
 
 #ifndef DOXYGEN /* Internal use only, no need to expose it */
 template <class T> XBT_PRIVATE void get_filtered_netzones_recursive(s4u::NetZone* current, std::vector<T*>* whereto)