Logo AND Algorithmique Numérique Distribuée

Public GIT Repository
Merge branch 'master' of git+ssh://scm.gforge.inria.fr/gitroot/simgrid/simgrid
[simgrid.git] / doc / doxygen / install.doc
index 18fea41..bc070be 100644 (file)
@@ -93,8 +93,11 @@ SimGrid only uses very standard tools:
       You need cmake version 2.8.8 or higher. You may want to use ccmake
       for a graphical interface over cmake.
   - LibBoost:
-    - osX: with <a href="http://www.finkproject.org/">fink</a>: `sudo fink install boost1.53.nopython`
+    - osX: with <a href="http://www.finkproject.org/">fink</a>: `fink install boost1.53.nopython`,
+      or with homebrew: `brew install boost`
     - debian: `apt-get install libboost-dev libboost-context-dev`
+  - Java (only needed if you want to use the Java bindings): Grab a
+    full JDK from http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads
 
 For platform specific details, please see  @ref install_cmake_mac and
 @ref install_cmake_windows.
@@ -213,9 +216,6 @@ accepts several options, as listed below.
   @li <b>enable_ns3</b> (ON/OFF): whether you want to use ns3.
       See section @ref pls_simgrid_configuration_ns3.
   @li <b>NS3_HINT</b> (path): Where to search for NS3 (eg /usr or /opt).
-  @li <b>enable_latency_bound_tracking</b> (ON/OFF): enable it if you
-      want to be warned when communications are limited by round trip
-      time while doing packet-level simulation.
   @li <b>enable_documentation</b> (ON/OFF) : whether the documentation should be
        generated during the compilation. Default is ON.
 
@@ -266,6 +266,11 @@ warning that the "-pthread" argument is not used, if it appears.
 CMAKE_OSX_SYSROOT:PATH=/Applications/XCode.app/Contents/Developer/Platforms/MacOSX.platform/Developer
 @endverbatim
 
+In the El Capitan version of Max OS X, Apple decided that users don't
+need no /usr/include directory anymore. If you are hit by this pure
+madness, just run the following command to restore that classical
+UNIX directory: `xcode-select -install`
+
 \subsubsection install_cmake_windows Building on Windows
 
 Building from the source on Windows, may be something of an adventure.