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Spelling fixes & a few cases of polishing the English (#329)
[simgrid.git] / doc / doxygen / uhood_switch.doc
index 43fac9b..72a8605 100644 (file)
@@ -27,7 +27,7 @@ Mimicking the OS behavior may seem over-engineered here, but this is
 mandatory to the model-checker. The simcalls, representing actors'
 actions, are the transitions of the formal system. Verifying the
 system requires to manipulate these transitions explicitly. This also
-allows to run safely the actors in parallel, even if this is less
+allows one to run the actors safely in parallel, even if this is less
 commonly used by our users.
 
 So, the key ideas here are:
@@ -200,7 +200,7 @@ The crux of `future.then()` is:
 @code{cpp}
 template<class T>
 template<class F>
-auto simgrid::kernel::Future<T>::thenNoUnwrap(F continuation)
+auto simgrid::kernel::Future<T>::then_no_unwrap(F continuation)
 -> Future<decltype(continuation(std::move(*this)))>
 {
   typedef decltype(continuation(std::move(*this))) R;
@@ -304,14 +304,14 @@ as input. It looks like this:
 # This looks like C++ but it is a basic IDL-like language
 # (one definition per line) parsed by a python script:
 
-void process_kill(smx_process_t process);
+void process_kill(smx_actor_t process);
 void process_killall(int reset_pid);
-void process_cleanup(smx_process_t process) [[nohandler]];
-void process_suspend(smx_process_t process) [[block]];
-void process_resume(smx_process_t process);
-void process_set_host(smx_process_t process, sg_host_t dest);
-int  process_is_suspended(smx_process_t process) [[nohandler]];
-int  process_join(smx_process_t process, double timeout) [[block]];
+void process_cleanup(smx_actor_t process) [[nohandler]];
+void process_suspend(smx_actor_t process) [[block]];
+void process_resume(smx_actor_t process);
+void process_set_host(smx_actor_t process, sg_host_t dest);
+int  process_is_suspended(smx_actor_t process) [[nohandler]];
+int  process_join(smx_actor_t process, double timeout) [[block]];
 int  process_sleep(double duration) [[block]];
 
 smx_mutex_t mutex_init();
@@ -330,7 +330,7 @@ struct s_smx_simcall {
   // Simcall number:
   e_smx_simcall_t call;
   // Issuing actor:
-  smx_process_t issuer;
+  smx_actor_t issuer;
   // Arguments of the simcall:
   union u_smx_scalar args[11];
   // Result of the simcall:
@@ -371,7 +371,7 @@ this generates a bunch of C++ files:
   responsible for wrapping the parameters in the `struct s_smx_simcall`;
   and wrapping out the result;
 
-* [accessors](https://github.com/simgrid/simgrid/blob/4ae2fd01d8cc55bf83654e29f294335e3cb1f022/src/simix/popping_accessors.h)
+* [accessors](https://github.com/simgrid/simgrid/blob/4ae2fd01d8cc55bf83654e29f294335e3cb1f022/src/simix/popping_accessors.hpp)
    to get/set values of of `struct s_smx_simcall`;
 
 * a simulation-kernel-side [big switch](https://github.com/simgrid/simgrid/blob/4ae2fd01d8cc55bf83654e29f294335e3cb1f022/src/simix/popping_generated.cpp#L106)
@@ -468,20 +468,20 @@ kernel which will wake up the actor (with
 `simgrid::simix::unblock(actor)`) when the operation is completed.
 
 This is wrapped in a higher-level primitive as well. The
-`kernelSync()` function expects a function-object which is executed
+`kernel_sync()` function expects a function-object which is executed
 immediately in the simulation kernel and returns a `Future<T>`.  The
 simulator blocks the actor and resumes it when the `Future<T>` becomes
 ready with its result:
 
 @code{cpp}
 template<class F>
-auto kernelSync(F code) -> decltype(code().get())
+auto kernel_sync(F code) -> decltype(code().get())
 {
   typedef decltype(code().get()) T;
   if (SIMIX_is_maestro())
     xbt_die("Can't execute blocking call in kernel mode");
 
-  smx_process_t self = SIMIX_process_self();
+  smx_actor_t self = SIMIX_process_self();
   simgrid::xbt::Result<T> result;
 
   simcall_run_blocking([&result, self, &code]{
@@ -510,7 +510,7 @@ auto kernelSync(F code) -> decltype(code().get())
 A contrived example of this would be:
 
 @code{cpp}
-int res = simgrid::simix::kernelSync([&] {
+int res = simgrid::simix::kernel_sync([&] {
   return kernel_wait_until(30).then(
     [](simgrid::kernel::Future<void> future) {
       return 42;
@@ -521,7 +521,7 @@ int res = simgrid::simix::kernelSync([&] {
 
 ### Asynchronous operations {#uhood_switch_v2_async}
 
-We can write the related `kernelAsync()` which wakes up the actor immediately
+We can write the related `kernel_async()` which wakes up the actor immediately
 and returns a future to the actor. As this future is used in the actor context,
 it is a different future
 (`simgrid::simix::Future` instead of `simgrid::kernel::Future`)
@@ -551,7 +551,7 @@ T simgrid::simix::Future<T>::get()
 {
   if (!valid())
     throw std::future_error(std::future_errc::no_state);
-  smx_process_t self = SIMIX_process_self();
+  smx_actor_t self = SIMIX_process_self();
   simgrid::xbt::Result<T> result;
   simcall_run_blocking([this, &result, self]{
     try {
@@ -572,12 +572,12 @@ T simgrid::simix::Future<T>::get()
 }
 @endcode
 
-`kernelAsync()` simply :wink: calls `kernelImmediate()` and wraps the
+`kernel_async()` simply :wink: calls `kernelImmediate()` and wraps the
 `simgrid::kernel::Future` into a `simgrid::simix::Future`:
 
 @code{cpp}
 template<class F>
-auto kernelAsync(F code)
+auto kernel_async(F code)
   -> Future<decltype(code().get())>
 {
   typedef decltype(code().get()) T;
@@ -594,7 +594,7 @@ auto kernelAsync(F code)
 A contrived example of this would be:
 
 @code{cpp}
-simgrid::simix::Future<int> future = simgrid::simix::kernelSync([&] {
+simgrid::simix::Future<int> future = simgrid::simix::kernel_sync([&] {
   return kernel_wait_until(30).then(
     [](simgrid::kernel::Future<void> future) {
       return 42;
@@ -605,18 +605,18 @@ do_some_stuff();
 int res = future.get();
 @endcode
 
-`kernelSync()` could be rewritten as:
+`kernel_sync()` could be rewritten as:
 
 @code{cpp}
 template<class F>
-auto kernelSync(F code) -> decltype(code().get())
+auto kernel_sync(F code) -> decltype(code().get())
 {
-  return kernelAsync(std::move(code)).get();
+  return kernel_async(std::move(code)).get();
 }
 @endcode
 
 The semantic is equivalent but this form would require two simcalls
-instead of one to do the same job (one in `kernelAsync()` and one in
+instead of one to do the same job (one in `kernel_async()` and one in
 `.get()`).
 
 ## Mutexes and condition variables
@@ -629,7 +629,7 @@ which can be exposed using the same API as `std::condition_variable`:
 @code{cpp}
 class ConditionVariable {
 private:
-  friend s_smx_cond;
+  friend s_smx_cond_t;
   smx_cond_t cond_;
   ConditionVariable(smx_cond_t cond) : cond_(cond) {}
 public:
@@ -708,20 +708,15 @@ std::cv_status ConditionVariable::wait_for(
     simcall_cond_wait_timeout(cond_, lock.mutex()->mutex_, timeout);
     return std::cv_status::no_timeout;
   }
-  catch (xbt_ex& e) {
-
+  catch (const simgrid::TimeoutException& e) {
     // If the exception was a timeout, we have to take the lock again:
-    if (e.category == timeout_error) {
-      try {
-        lock.mutex()->lock();
-        return std::cv_status::timeout;
-      }
-      catch (...) {
-        std::terminate();
-      }
+    try {
+      lock.mutex()->lock();
+      return std::cv_status::timeout;
+    }
+    catch (...) {
+      std::terminate();
     }
-
-    std::terminate();
   }
   catch (...) {
     std::terminate();
@@ -769,7 +764,7 @@ We wrote two future implementations based on the `std::future` API:
 * the second one is a wait-based (`future.get()`) future used in the actors
   which waits using a simcall.
 
-These futures are used to implement `kernelSync()` and `kernelAsync()` which
+These futures are used to implement `kernel_sync()` and `kernel_async()` which
 expose asynchronous operations in the simulation kernel to the actors.
 
 In addition, we wrote variations of some other C++ standard library
@@ -815,30 +810,14 @@ single-object without shared-state and synchronisation:
 @code{cpp}
 template<class T>
 class Result {
-  enum class ResultStatus {
-    invalid,
-    value,
-    exception,
-  };
 public:
-  Result();
-  ~Result();
-  Result(Result const& that);
-  Result& operator=(Result const& that);
-  Result(Result&& that);
-  Result& operator=(Result&& that);
   bool is_valid() const;
-  void reset();
   void set_exception(std::exception_ptr e);
   void set_value(T&& value);
   void set_value(T const& value);
   T get();
 private:
-  ResultStatus status_ = ResultStatus::invalid;
-  union {
-    T value_;
-    std::exception_ptr exception_;
-  };
+  boost::variant<boost::blank, T, std::exception_ptr> value_;
 };
 @endcode~
 
@@ -974,4 +953,4 @@ auto makeTask(F code, Args... args)
     in the simulation which we would like to avoid.
     `std::try_lock()` should be safe to use though.
 
-*/
\ No newline at end of file
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