const float k = 0.005;
const float dt = 0.05;
+int nbJoueurs = 2;
+
float largeurMont;
float hauteurMont;
float wnd;
float x, y;
int perdant;
do {
- float x0;
- float y0 = 8;
- float v0 = frand(10, 100);
- float alpha = deg2rad(frand(10, 90));
-
joueur = 3 - joueur;
+
+ std::cout << "-=| Joueur " << joueur << " |=-\n";
+
+ float alpha;
+ float v0;
+ if (joueur <= nbJoueurs) {
+ std::cout << "angle ? ";
+ std::cin >> alpha;
+ std::cout << "vitesse initiale ? ";
+ std::cin >> v0;
+ } else {
+ alpha = frand(10, 90);
+ v0 = frand(10, 100);
+ std::cout << "[ " << alpha << " ; " << v0 << " ]\n";
+ }
+
+ alpha = deg2rad(alpha);
+ float x0;
if (joueur == 1) {
x0 = positionChateau1 + 8;
} else {
x0 = positionChateau2 - 8;
alpha = PI - alpha;
}
+ float y0 = 8;
perdant = tir(w, x0, y0, v0, alpha, x, y);
dessineExplosion(w, x, y);
dessineVent(w, wnd);
int main(int argc, char *argv[])
{
QApplication application(argc, argv);
+
+ if (argc > 1)
+ nbJoueurs = atoi(argv[1]);
+
DrawingWindow window(jeu, 640, 480);
window.show();
return application.exec();