Logo AND Algorithmique Numérique Distribuée

Public GIT Repository
please sonar
[simgrid.git] / src / bindings / python / simgrid_python.cpp
index 23cf09f..89aff78 100644 (file)
@@ -3,6 +3,7 @@
 /* This program is free software; you can redistribute it and/or modify it
  * under the terms of the license (GNU LGPL) which comes with this package. */
 
+#include <pybind11/functional.h>
 #include <pybind11/pybind11.h> // Must be first
 #include <pybind11/stl.h>
 
@@ -31,7 +32,9 @@ namespace {
 
 static std::string get_simgrid_version()
 {
-  int major, minor, patch;
+  int major;
+  int minor;
+  int patch;
   sg_version_get(&major, &minor, &patch);
   return simgrid::xbt::string_printf("%i.%i.%i", major, minor, patch);
 }
@@ -71,7 +74,21 @@ PYBIND11_MODULE(simgrid, m)
   m2.def("suspend", &simgrid::s4u::this_actor::suspend, "Suspend the current actor, that is blocked until resume()ed by another actor. see :cpp:func:`void simgrid::s4u::this_actor::suspend`");
   m2.def("yield_", &simgrid::s4u::this_actor::yield,
          "Yield the actor, see :cpp:func:`void simgrid::s4u::this_actor::yield()`");
-  m2.def("exit", &simgrid::s4u::this_actor::exit);
+  m2.def("exit", &simgrid::s4u::this_actor::exit, "kill the current actor");
+  m2.def("on_exit",
+         [](py::object fun) {
+           ActorPtr act = Actor::self();
+           simgrid::s4u::this_actor::on_exit(
+               [act, fun](int /*ignored*/, void* /*data*/) {
+                 try {
+                   fun();
+                 } catch (py::error_already_set& e) {
+                   xbt_die("Error while executing the on_exit lambda: %s", e.what());
+                 }
+               },
+               nullptr);
+         },
+         "");
 
   /* Class Engine */
   py::class_<Engine>(m, "Engine", "Simulation Engine, see :ref:`class s4u::Engine <API_s4u_Engine>`")
@@ -172,11 +189,15 @@ PYBIND11_MODULE(simgrid, m)
            },
            "Create an actor from a function or an object, see :cpp:func:`simgrid::s4u::Actor::create()`")
       .def_property("host", &Actor::get_host, &Actor::migrate, "The host on which this actor is located")
+      .def_property_readonly("pid", &Actor::get_pid, "The PID (unique identifier) of this actor.")
+      .def("by_pid", &Actor::by_pid, "Retrieve an actor by its PID")
       .def("daemonize", &Actor::daemonize,
            "This actor will be automatically terminated when the last non-daemon actor finishes, see :cpp:func:`void "
            "simgrid::s4u::Actor::daemonize()`")
       .def("join", py::overload_cast<double>(&Actor::join),
            "Wait for the actor to finish, see :cpp:func:`void simgrid::s4u::Actor::join(double)`", py::arg("timeout"))
+      .def("kill", [](ActorPtr act) { act->kill(); }, "Kill that actor")
+      .def("kill_all", &Actor::kill_all, "Kill all actors but the caller.")
       .def("migrate", &Actor::migrate,
            "Moves that actor to another host, see :cpp:func:`void simgrid::s4u::Actor::migrate()`", py::arg("dest"))
       .def("self", &Actor::self, "Retrieves the current actor, see :cpp:func:`void simgrid::s4u::Actor::self()`")