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rename As::getRouteAndLatency into As::getLocalRoute
[simgrid.git] / src / kernel / routing / AsImpl.hpp
index 7ebe6a3..ce34fdf 100644 (file)
@@ -17,63 +17,72 @@ namespace simgrid {
 namespace kernel {
 namespace routing {
   class RoutingPlatf; // FIXME: KILLME
 namespace kernel {
 namespace routing {
   class RoutingPlatf; // FIXME: KILLME
+  class Onelink;
 
 
-/** @brief Autonomous Systems
- *
- * An AS is a network container, in charge of routing information between elements (hosts) and to the nearby ASes.
- * In SimGrid, there is a hierarchy of ASes, with a unique root AS (that you can retrieve from the s4u::Engine).
- */
-XBT_PUBLIC_CLASS AsImpl : public s4u::As {
-  friend simgrid::kernel::routing::RoutingPlatf;
-protected:
-  explicit AsImpl(As * father, const char* name);
-  ~AsImpl() override;
-  
-public:
-  /** @brief attach the given host to that AS */
-  void attachHost(s4u::Host * host);
-
-  /**
-   * @brief Probe the routing path between two points
-   *
-   * The networking model uses this function when creating a communication
-   * to retrieve both the list of links that the create communication will use,
-   * and the summed latency that these links represent.
-   *
-   * The network could recompute the latency by itself from the list, but it would
-   * require an additional link set traversal. This operation being on the critical
-   * path of SimGrid, the routing computes the latency in behalf of the network.
-   *
-   * Things are rather complex here because we have to find the path from ASes to ASes, and within each.
-   * In addition, the different ASes may use differing routing models.
-   * Some ASes may be routed in full, others may have only some connection information and use a shortest path on top of that, and so on.
-   * Some ASes may even not have any predefined links and use only coordinate information to compute the latency.
+  /** @brief Autonomous Systems
    *
    *
-   * So, the path is constructed recursively, with each traversed AS adding its information to the set.
-   * The algorithm for that is explained in http://hal.inria.fr/hal-00650233/
-   *
-   * @param src Initial point of the routing path
-   * @param dst Final point of the routing path
-   * @param into Container into which the traversed links should be pushed
-   * @param latency Accumulator in which the latencies should be added (caller must set it to 0)
+   * An AS is a network container, in charge of routing information between elements (hosts) and to the nearby ASes.
+   * In SimGrid, there is a hierarchy (a tree) of ASes, with a unique root AS (that you can retrieve from the
+   * s4u::Engine).
    */
    */
-  virtual void getRouteAndLatency(NetCard *src, NetCard *dst, sg_platf_route_cbarg_t into, double *latency)=0;
-  /** @brief retrieves the list of all routes of size 1 (of type src x dst x Link) */
-  virtual xbt_dynar_t getOneLinkRoutes();
-  std::vector<surf::Link*> *getBypassRoute(routing::NetCard *src, routing::NetCard *dst);
+  XBT_PUBLIC_CLASS AsImpl : public s4u::As
+  {
+    friend simgrid::kernel::routing::RoutingPlatf;
+
+  protected:
+    explicit AsImpl(As * father, const char* name);
+
+  public:
+    /** @brief Make an host within that AS */
+    simgrid::s4u::Host* createHost(const char* name, std::vector<double>* speedPerPstate, int coreAmount);
 
 
-  virtual void getGraph(xbt_graph_t graph, xbt_dict_t nodes, xbt_dict_t edges)=0;
-  static void getRouteRecursive(routing::NetCard *src, routing::NetCard *dst, /* OUT */ std::vector<surf::Link*> * links, double *latency);
+    /**
+     * @brief Probe the routing path between two points
+     *
+     * The networking model uses this function when creating a communication
+     * to retrieve both the list of links that the create communication will use,
+     * and the summed latency that these links represent.
+     *
+     * The network could recompute the latency by itself from the list, but it would
+     * require an additional link set traversal. This operation being on the critical
+     * path of SimGrid, the routing computes the latency in behalf of the network.
+     *
+     * Things are rather complex here because we have to find the path from ASes to ASes, and within each.
+     * In addition, the different ASes may use differing routing models.
+     * Some ASes may be routed in full, others may have only some connection information and use a shortest path on top
+     * of that, and so on.
+     * Some ASes may even not have any predefined links and use only coordinate information to compute the latency.
+     *
+     * So, the path is constructed recursively, with each traversed AS adding its information to the set.
+     * The algorithm for that is explained in http://hal.inria.fr/hal-00650233/
+     *
+     * @param src Initial point of the routing path
+     * @param dst Final point of the routing path
+     * @param into Container into which the traversed links should be pushed
+     * @param latency Accumulator in which the latencies should be added (caller must set it to 0)
+     */
+  protected:
+    virtual void getLocalRoute(NetCard * src, NetCard * dst, sg_platf_route_cbarg_t into, double* latency) = 0;
+    /** @brief retrieves the list of all routes of size 1 (of type src x dst x Link) */
+    /* returns whether we found a bypass path */
+    bool getBypassRoute(routing::NetCard * src, routing::NetCard * dst,
+                        /* OUT */ std::vector<surf::Link*> * links, double* latency);
 
 
+  public:
+    virtual void getOneLinkRoutes(std::vector<Onelink*> * accumulator);
+    virtual void getGraph(xbt_graph_t graph, xbt_dict_t nodes, xbt_dict_t edges) = 0;
+    static void getRouteRecursive(routing::NetCard * src, routing::NetCard * dst,
+                                  /* OUT */ std::vector<surf::Link*> * links, double* latency);
+    enum class RoutingMode {
+      unset = 0, /**< Undefined type                                   */
+      base,      /**< Base case: use simple link lists for routing     */
+      recursive  /**< Recursive case: also return gateway information  */
+    };
+    /* FIXME: protect the following fields once the construction madness is sorted out */
+    RoutingMode hierarchy_     = RoutingMode::unset;
 
 
-  enum class RoutingMode {
-    unset = 0,  /**< Undefined type                                   */
-    base,       /**< Base case: use simple link lists for routing     */
-    recursive   /**< Recursive case: also return gateway information  */
-  };
-  /* FIXME: protect the following fields once the construction madness is sorted out */
-  RoutingMode hierarchy_ = RoutingMode::unset;
-  routing::NetCard *netcard_ = nullptr; // Our representative in the father AS
+  private:
+    routing::NetCard* netcard_ = nullptr; // Our representative in the father AS
 };
 
 }}}; // Namespace simgrid::kernel::routing
 };
 
 }}}; // Namespace simgrid::kernel::routing