Logo AND Algorithmique Numérique Distribuée

Public GIT Repository
cleaning the actor twice seems somewhat overplayed
[simgrid.git] / src / s4u / s4u_Barrier.cpp
index d19fb26..6402d77 100644 (file)
@@ -1,4 +1,4 @@
-/* Copyright (c) 2018. The SimGrid Team. All rights reserved.          */
+/* Copyright (c) 2018-2019. The SimGrid Team. All rights reserved.          */
 
 /* This program is free software; you can redistribute it and/or modify it
  * under the terms of the license (GNU LGPL) which comes with this package. */
@@ -21,6 +21,15 @@ Barrier::Barrier(unsigned int expected_processes) : mutex_(Mutex::create()), con
 {
 }
 
+/** @brief Create a new barrier
+ *
+ * See @ref s4u_raii.
+ */
+BarrierPtr Barrier::create(unsigned int expected_processes)
+{
+    return BarrierPtr(new Barrier(expected_processes));
+}
+
 /**
  * Wait functions
  */
@@ -40,6 +49,21 @@ int Barrier::wait()
   mutex_->unlock();
   return 0;
 }
+
+void intrusive_ptr_add_ref(Barrier* barrier)
+{
+  xbt_assert(barrier);
+  barrier->refcount_.fetch_add(1, std::memory_order_relaxed);
+}
+
+void intrusive_ptr_release(Barrier* barrier)
+{
+  xbt_assert(barrier);
+  if (barrier->refcount_.fetch_sub(1, std::memory_order_release) == 1) {
+    std::atomic_thread_fence(std::memory_order_acquire);
+    delete barrier;
+  }
+}
 } // namespace s4u
 } // namespace simgrid