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[simgrid.git] / src / surf / cpu_interface.cpp
index 282b59f..e8282cb 100644 (file)
@@ -100,17 +100,17 @@ Cpu::Cpu(Model *model, simgrid::s4u::Host *host, std::vector<double> *speedPerPs
 
 Cpu::Cpu(Model* model, simgrid::s4u::Host* host, lmm_constraint_t constraint, std::vector<double>* speedPerPstate,
          int core)
-    : Resource(model, host->cname(), constraint), coresAmount_(core), host_(host)
+    : Resource(model, host->getCname(), constraint), coresAmount_(core), host_(host)
 {
-  xbt_assert(core > 0, "Host %s must have at least one core, not 0.", host->cname());
+  xbt_assert(core > 0, "Host %s must have at least one core, not 0.", host->getCname());
 
   speed_.peak = speedPerPstate->front();
   speed_.scale = 1;
   host->pimpl_cpu = this;
-  xbt_assert(speed_.scale > 0, "Speed of host %s must be >0", host->cname());
+  xbt_assert(speed_.scale > 0, "Speed of host %s must be >0", host->getCname());
 
   // Copy the power peak array:
-  for (double value : *speedPerPstate) {
+  for (double const& value : *speedPerPstate) {
     speedPerPstate_.push_back(value);
   }
 }
@@ -170,13 +170,13 @@ int Cpu::coreCount()
 
 void Cpu::setStateTrace(tmgr_trace_t trace)
 {
-  xbt_assert(stateEvent_ == nullptr, "Cannot set a second state trace to Host %s", host_->cname());
+  xbt_assert(stateEvent_ == nullptr, "Cannot set a second state trace to Host %s", host_->getCname());
 
   stateEvent_ = future_evt_set->add_trace(trace, this);
 }
 void Cpu::setSpeedTrace(tmgr_trace_t trace)
 {
-  xbt_assert(speed_.event == nullptr, "Cannot set a second speed trace to Host %s", host_->cname());
+  xbt_assert(speed_.event == nullptr, "Cannot set a second speed trace to Host %s", host_->getCname());
 
   speed_.event = future_evt_set->add_trace(trace, this);
 }
@@ -210,6 +210,18 @@ void CpuAction::updateRemainingLazy(double now)
 
 simgrid::xbt::signal<void(simgrid::surf::CpuAction*, Action::State)> CpuAction::onStateChange;
 
+void CpuAction::suspend(){
+  Action::State previous = getState();
+  onStateChange(this, previous);
+  Action::suspend();
+}
+
+void CpuAction::resume(){
+  Action::State previous = getState();
+  onStateChange(this, previous);
+  Action::resume();
+}
+
 void CpuAction::setState(Action::State state){
   Action::State previous = getState();
   Action::setState(state);