Logo AND Algorithmique Numérique Distribuée

Public GIT Repository
seek and destroy more of MSG out of include/
[simgrid.git] / include / simgrid / s4u / Engine.hpp
index 8b2f0cd..636f678 100644 (file)
@@ -24,8 +24,7 @@ namespace s4u {
  *
  * This class is an interface to the simulation engine.
  */
-XBT_PUBLIC_CLASS Engine
-{
+class XBT_PUBLIC Engine {
 public:
   /** Constructor, taking the command line parameters of your main function */
   Engine(int* argc, char** argv);
@@ -47,7 +46,7 @@ public:
   /** Registers a function as the default main function of actors
    *
    * It will be used as fallback when the function requested from the deployment file was not registered.
-   * It is used for trace-based simulations (see examples/msg/actions).
+   * It is used for trace-based simulations (see examples/s4u/replay-comms and similar).
    */
   void registerDefault(int (*code)(int, char**));
 
@@ -56,20 +55,27 @@ public:
 
 protected:
   friend s4u::Host;
+  friend s4u::Storage;
   void addHost(std::string name, simgrid::s4u::Host * host);
   void delHost(std::string name);
+  void addStorage(std::string name, simgrid::s4u::Storage * storage);
+  void delStorage(std::string name);
 
 public:
   simgrid::s4u::Host* hostByName(std::string name);
   simgrid::s4u::Host* hostByNameOrNull(std::string name);
+  simgrid::s4u::Storage* storageByName(std::string name);
+  simgrid::s4u::Storage* storageByNameOrNull(std::string name);
 
   size_t getHostCount();
   void getHostList(std::vector<Host*> * whereTo);
-  std::vector<Host*> getHostList();
+  std::vector<Host*> getAllHosts();
 
   size_t getLinkCount();
   void getLinkList(std::vector<Link*> * list);
-  std::vector<Link*> getLinkList();
+  std::vector<Link*> getAllLinks();
+
+  std::vector<Storage*> getAllStorages();
 
   /** @brief Run the simulation */
   void run();
@@ -131,16 +137,16 @@ private:
 
 /** Callback fired when the platform is created (ie, the xml file parsed),
  * right before the actual simulation starts. */
-extern XBT_PUBLIC(xbt::signal<void()>) onPlatformCreated;
+extern XBT_PUBLIC xbt::signal<void()> onPlatformCreated;
 
-/** Callback fired when the main simulation loop ends, just before MSG_run (or similar) ends */
-extern XBT_PUBLIC(xbt::signal<void()>) onSimulationEnd;
+/** Callback fired when the main simulation loop ends, just before the end of Engine::run() */
+extern XBT_PUBLIC xbt::signal<void()> onSimulationEnd;
 
 /** Callback fired when the time jumps into the future */
-extern XBT_PUBLIC(xbt::signal<void(double)>) onTimeAdvance;
+extern XBT_PUBLIC xbt::signal<void(double)> onTimeAdvance;
 
 /** Callback fired when the time cannot jump because of inter-actors deadlock */
-extern XBT_PUBLIC(xbt::signal<void(void)>) onDeadlock;
+extern XBT_PUBLIC xbt::signal<void(void)> onDeadlock;
 
 template <class T> XBT_PRIVATE void netzoneByTypeRecursive(s4u::NetZone* current, std::vector<T*>* whereto)
 {