Logo AND Algorithmique Numérique Distribuée

Public GIT Repository
create a singleton for s4u::Engine
[simgrid.git] / include / simgrid / s4u / engine.hpp
index da1d33a..2c9fa3c 100644 (file)
@@ -18,35 +18,39 @@ namespace s4u {
  */
 XBT_PUBLIC_CLASS Engine {
 public:
-       /** Constructor, taking the command line parameters of your main function */
-       Engine(int *argc, char **argv);
-
-       /** @brief Load a platform file describing the environment
-        *
-        * The environment is either a XML file following the simgrid.dtd formalism, or a lua file.
-        * Some examples can be found in the directory examples/platforms.
-        */
-       void loadPlatform(const char *platf);
-
-       /** Registers the main function of an actor that will be launched from the deployment file */
-       void register_function(const char*name, int (*code)(int,char**));
-
-       /** Registers a function as the default main function of actors
-        *
-        * It will be used as fallback when the function requested from the deployment file was not registered.
-        * It is used for trace-based simulations (see examples/msg/actions).
-        */
-       void register_default(int (*code)(int,char**));
-
-       /** @brief Load a deployment file and launch the actors that it contains */
-       void loadDeployment(const char *deploy);
-
-       /** @brief Run the simulation */
-       void run();
-
-       /** @brief Retrieve the simulation time */
-       static double getClock();
-       
+  /** Constructor, taking the command line parameters of your main function */
+  Engine(int *argc, char **argv);
+
+  /** @brief Load a platform file describing the environment
+   *
+   * The environment is either a XML file following the simgrid.dtd formalism, or a lua file.
+   * Some examples can be found in the directory examples/platforms.
+   */
+  void loadPlatform(const char *platf);
+
+  /** Registers the main function of an actor that will be launched from the deployment file */
+  void registerFunction(const char*name, int (*code)(int,char**));
+
+  /** Registers a function as the default main function of actors
+   *
+   * It will be used as fallback when the function requested from the deployment file was not registered.
+   * It is used for trace-based simulations (see examples/msg/actions).
+   */
+  void registerDefault(int (*code)(int,char**));
+
+  /** @brief Load a deployment file and launch the actors that it contains */
+  void loadDeployment(const char *deploy);
+
+  /** @brief Run the simulation */
+  void run();
+
+  /** @brief Retrieve the simulation time */
+  static double getClock();
+  
+  /** @brief Retrieve the engine singleton */
+  static s4u::Engine *instance();
+private:
+  static s4u::Engine *instance_;
 };
 }} // namespace simgrid::sgo