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Public GIT Repository
Merge branch 'master' of git+ssh://scm.gforge.inria.fr/gitroot/simgrid/simgrid
[simgrid.git] / tools / simgrid.supp
index e904a36..dbbae62 100644 (file)
@@ -1,20 +1,18 @@
 # Valgrind suppressions for stuff that we cannot control
 
-# Memory leak in dash
-# dash is actually used when checking the "mkfile" command in tesh
+# Memory leaks in standard tools (e.g. dash, tail, or sort)
 {
-   Memory leak in /bin/dash
+   Memory leak in /bin tools
    Memcheck:Leak
    ...
-   obj:/bin/dash
+   obj:/bin/*
 }
 
-# We also don't want to be annoyed by leaks in /usr/bin/tail
 {
-   Memory leak in /usr/bin/tail
+   Memory leak in /usr/bin tools
    Memcheck:Leak
    ...
-   obj:/usr/bin/tail
+   obj:/usr/bin/*
 }
 
 # There's a constant leak of 56 bytes in the depths of libc which
    fun:__libc_dlopen_mode
 }
 
+# Another problem in glibc, where makecontext does not reset the EBP register,
+# and backtrace goes too far when walking up the stack frames
+{
+   Invalid read in backtrace, called after makecontext
+   Memcheck:Addr4
+   fun:backtrace
+   ...
+   fun:makecontext
+}
+
 # Memory leaks appearing to be in libcgraph.  They can be seen with the
 # following simple program:
 # ,----
 # | }
 # `----
 {
-   Memory leak in libcgraph (1/3)
+   Memory leak in libcgraph (1/2)
    Memcheck:Leak
    fun:malloc
+   ...
    obj:/usr/lib/libcgraph.so*
    fun:aaglex
    fun:aagparse
    fun:agconcat
 }
 {
-   Memory leak in libcgraph (2/3)
+   Memory leak in libcgraph (2/2)
    Memcheck:Leak
    fun:malloc
-   obj:/usr/lib/libcgraph.so*
-   fun:agalloc
-   obj:/usr/lib/libcgraph.so*
+   ...
    fun:agnode
    obj:/usr/lib/libcgraph.so*
    fun:aagparse
    fun:agconcat
 }
+
+# We're not interested by memory leaks in the Lua interpreter
 {
-   Memory leak in libcgraph (3/3)
+   Memory leak in lua
    Memcheck:Leak
-   fun:malloc
-   fun:dtopen
-   fun:agdtopen
-   obj:/usr/lib/libcgraph.so*
-   fun:agstrdup
-   fun:aaglex
-   fun:aagparse
-   fun:agconcat
+   ...
+   fun:luaD_precall
 }