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new function: Engine::netcardList()
[simgrid.git] / include / simgrid / s4u / engine.hpp
index 0f7dca1..62b4164 100644 (file)
 #ifndef SIMGRID_S4U_ENGINE_HPP
 #define SIMGRID_S4U_ENGINE_HPP
 
+#include <string>
+#include <utility>
+#include <vector>
+
 #include <xbt/base.h>
+#include <xbt/functional.hpp>
+
+#include <simgrid/simix.hpp>
+
+#include <simgrid/s4u/forward.hpp>
 
 namespace simgrid {
+namespace kernel {
+class EngineImpl;
+}
 namespace s4u {
 /** @brief Simulation engine
  *
  * This class is an interface to the simulation engine.
  */
 XBT_PUBLIC_CLASS Engine {
+private:
+  ~Engine();
+
 public:
-       /** Constructor, taking the command line parameters of your main function */
-       Engine(int *argc, char **argv);
-
-       /** @brief Load a platform file describing the environment
-        *
-        * The environment is either a XML file following the simgrid.dtd formalism, or a lua file.
-        * Some examples can be found in the directory examples/platforms.
-        */
-       void loadPlatform(const char *platf);
-
-       /** Registers the main function of an actor that will be launched from the deployment file */
-       void register_function(const char*name, int (*code)(int,char**));
-
-       /** Registers a function as the default main function of actors
-        *
-        * It will be used as fallback when the function requested from the deployment file was not registered.
-        * It is used for trace-based simulations (see examples/msg/actions).
-        */
-       void register_default(int (*code)(int,char**));
-
-       /** @brief Load a deployment file and launch the actors that it contains */
-       void loadDeployment(const char *deploy);
-
-       /** @brief Run the simulation */
-       void run();
-
-       /** @brief Retrieve the simulation time */
-       static double getClock();
-       
+  /** Constructor, taking the command line parameters of your main function */
+  Engine(int *argc, char **argv);
+
+  /** Finalize the default engine and all its dependencies */
+  static void shutdown();
+
+  /** @brief Load a platform file describing the environment
+   *
+   * The environment is either a XML file following the simgrid.dtd formalism, or a lua file.
+   * Some examples can be found in the directory examples/platforms.
+   */
+  void loadPlatform(const char *platf);
+
+  /** Registers the main function of an actor that will be launched from the deployment file */
+  void registerFunction(const char*name, int (*code)(int,char**));
+
+  /** Registers a function as the default main function of actors
+   *
+   * It will be used as fallback when the function requested from the deployment file was not registered.
+   * It is used for trace-based simulations (see examples/msg/actions).
+   */
+  void registerDefault(int (*code)(int,char**));
+
+  /** @brief Load a deployment file and launch the actors that it contains */
+  void loadDeployment(const char *deploy);
+
+  /** @brief Run the simulation */
+  void run();
+
+  /** @brief Retrieve the simulation time */
+  static double getClock();
+  
+  /** @brief Retrieve the engine singleton */
+  static s4u::Engine *instance();
+
+  /** @brief Retrieve the root netzone, containing all others */
+  simgrid::s4u::NetZone* netRoot();
+
+  /** @brief Retrieve the netzone of the given name (or nullptr if not found) */
+  simgrid::s4u::NetZone* netzoneByNameOrNull(const char* name);
+
+  /** @brief Retrieve the netcard of the given name (or nullptr if not found) */
+  simgrid::kernel::routing::NetCard* netcardByNameOrNull(const char* name);
+  void netcardList(std::vector<simgrid::kernel::routing::NetCard*> * list);
+
+  template<class F>
+  void registerFunction(const char* name)
+  {
+    simgrid::simix::registerFunction(name, [](std::vector<std::string> args){
+      return simgrid::simix::ActorCode([args] {
+        F code(std::move(args));
+        code();
+      });
+    });
+  }
+
+  template<class F>
+  void registerFunction(const char* name, F code)
+  {
+    simgrid::simix::registerFunction(name, [code](std::vector<std::string> args){
+      return simgrid::simix::ActorCode([code,args] {
+        code(std::move(args));
+      });
+    });
+  }
+
+  simgrid::kernel::EngineImpl* pimpl;
+
+private:
+  static s4u::Engine *instance_;
 };
-}} // namespace simgrid::sgo
+}} // namespace simgrid::s4u
 
 #endif /* SIMGRID_S4U_ENGINE_HPP */