Logo AND Algorithmique Numérique Distribuée

Public GIT Repository
Support for ns3-3.12
[simgrid.git] / src / surf / ns3 / ns3_simulator.h
index 0966670..1335f02 100644 (file)
 #ifdef __cplusplus
 
 #include "ns3/core-module.h"
-#include "ns3/helper-module.h"
-#include "ns3/simulator-module.h"
-#include "ns3/node-module.h"
-#include "ns3/helper-module.h"
-#include "ns3/global-routing-module.h"
-#include "ns3/tcp-socket-factory.h"
+
+#ifdef _NS3_3_10
+       /*NS3 3.10*/
+       #include "ns3/helper-module.h"
+       #include "ns3/simulator-module.h"
+       #include "ns3/node-module.h"
+       #include "ns3/helper-module.h"
+       #include "ns3/global-routing-module.h"
+       #include "ns3/tcp-socket-factory.h"
+#else
+       /*NS3 3.12*/
+       #include "ns3/node.h"
+       #include "ns3/global-route-manager.h"
+       #include "ns3/csma-helper.h"
+       #include "ns3/internet-stack-helper.h"
+       #include "ns3/ipv4-address-helper.h"
+       #include "ns3/point-to-point-helper.h"
+       #include "ns3/packet-sink-helper.h"
+       #include "ns3/inet-socket-address.h"
+#endif
 
 using namespace ns3;
 using namespace std;
 
 struct MySocket{
-       uint32_t sentBytes;
-       uint32_t remaining;
-       uint32_t TotalBytes;
-       char finished;
-       void* action;
+  uint32_t bufferedBytes;
+  uint32_t sentBytes;
+  uint32_t remaining;
+  uint32_t totalBytes;
+  char finished;
+  void* action;
 };
 
 //Simulator s;
@@ -47,6 +62,7 @@ public:
        void simulator_start(void);
        void* get_action_from_socket(void *socket);
        double get_remains_from_socket(void *socket);
+       double get_sent_from_socket(void *socket);
        char get_finished(void *socket);
 };