Logo AND Algorithmique Numérique Distribuée

Public GIT Repository
clang-format these files, no change
[simgrid.git] / src / surf / ns3 / ns3_simulator.h
index 89c10d2..2847a60 100644 (file)
@@ -7,53 +7,41 @@
 #ifndef _NS3_SIM_H
 #define _NS3_SIM_H
 
-#ifdef __cplusplus
-
 #include <cstdint>
 
 #include "ns3_interface.h"
-#include <ns3/core-module.h>
 
-#include <ns3/node.h>
-#include <ns3/global-route-manager.h>
 #include <ns3/csma-helper.h>
+#include <ns3/global-route-manager.h>
 #include <ns3/internet-stack-helper.h>
 #include <ns3/ipv4-address-helper.h>
-#include <ns3/point-to-point-helper.h>
 #include <ns3/packet-sink-helper.h>
-#include <ns3/inet-socket-address.h>
+#include <ns3/point-to-point-helper.h>
 #include <ns3/tcp-socket-factory.h>
 
 class SgFlow {
 public:
-  SgFlow(uint32_t totalBytes, simgrid::surf::NetworkNS3Action * action);
+  SgFlow(uint32_t totalBytes, simgrid::surf::NetworkNS3Action* action);
 
-//private:
+  // private:
   std::uint32_t bufferedBytes_ = 0;
-  std::uint32_t sentBytes_ = 0;
+  std::uint32_t sentBytes_     = 0;
   std::uint32_t remaining_;
   std::uint32_t totalBytes_;
   bool finished_ = false;
   simgrid::surf::NetworkNS3Action* action_;
 };
 
-//Simulator s;
-class NS3Sim {
-
-private:
+void StartFlow(ns3::Ptr<ns3::Socket> sock, const char* to, uint16_t port_number);
 
-public:
-  NS3Sim();
-  void create_flow_NS3(ns3::Ptr<ns3::Node> src,
-            ns3::Ptr<ns3::Node> dst,
-            std::uint16_t port_number,
-            double start,
-            const char *addr,
-            std::uint32_t TotalBytes,
-            simgrid::surf::NetworkNS3Action * action);
-  void simulator_start(double min);
-};
+static inline const char* transformSocketPtr(ns3::Ptr<ns3::Socket> localSocket)
+{
+  static char key[24];
+  std::stringstream sstream;
+  sstream << localSocket;
+  snprintf(key, 24, "%s", sstream.str().c_str());
 
-#endif                          /* __cplusplus */
+  return key;
+}
 
 #endif