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[simgrid.git] / include / simgrid / kernel / resource / Model.hpp
index b803d87..16e9a4f 100644 (file)
@@ -20,30 +20,31 @@ class XBT_PUBLIC Model {
 public:
   /** @brief Possible update mechanisms */
   enum class UpdateAlgo {
-    Full,     /**< Full update mechanism: the remaining time of every action is recomputed at each step */
-    Lazy,     /**< Lazy update mechanism: only the modified actions get recomputed.
-                      It may be slower than full if your system is tightly coupled to the point where every action
-                      gets recomputed anyway. In that case, you'd better not try to be cleaver with lazy and go for
-                      a simple full update.  */
-    Undefined /**< Mechanism not defined */
+    Full, /**< Full update mechanism: the remaining time of every action is recomputed at each step */
+    Lazy  /**< Lazy update mechanism: only the modified actions get recomputed.
+                   It may be slower than full if your system is tightly coupled to the point where every action
+                   gets recomputed anyway. In that case, you'd better not try to be cleaver with lazy and go for
+                   a simple full update.  */
   };
 
-  Model();
-  Model(Model::UpdateAlgo algo);
+  explicit Model(Model::UpdateAlgo algo);
 
   virtual ~Model();
 
-  /** @brief Get the set of [actions](@ref Action) in *ready* state */
-  Action::StateSet* get_ready_action_set() const { return ready_action_set_; }
+  /** @brief Get the set of [actions](@ref Action) in *inited* state */
+  Action::StateSet* get_inited_action_set() const { return inited_action_set_; }
 
-  /** @brief Get the set of [actions](@ref Action) in *running* state */
-  Action::StateSet* get_running_action_set() const { return running_action_set_; }
+  /** @brief Get the set of [actions](@ref Action) in *started* state */
+  Action::StateSet* get_started_action_set() const { return started_action_set_; }
 
   /** @brief Get the set of [actions](@ref Action) in *failed* state */
   Action::StateSet* get_failed_action_set() const { return failed_action_set_; }
 
-  /** @brief Get the set of [actions](@ref Action) in *done* state */
-  Action::StateSet* get_done_action_set() const { return done_action_set_; }
+  /** @brief Get the set of [actions](@ref Action) in *finished* state */
+  Action::StateSet* get_finished_action_set() const { return finished_action_set_; }
+
+  /** @brief Get the set of [actions](@ref Action) in *ignored* state */
+  Action::StateSet* get_ignored_action_set() const { return ignored_action_set_; }
 
   /** @brief Get the set of modified [actions](@ref Action) */
   Action::ModifiedSet* get_modified_set() const;
@@ -54,16 +55,11 @@ public:
   /** @brief Set the maxmin system of the current Model */
   void set_maxmin_system(lmm::System* system) { maxmin_system_ = system; }
 
-  /** @brief Get the update mechanism of the current Model */
-  UpdateAlgo getUpdateMechanism() const { return update_mechanism_; }
-  void setUpdateMechanism(UpdateAlgo mechanism) { update_mechanism_ = mechanism; }
+  /** @brief Get the update algorithm of the current Model */
+  UpdateAlgo get_update_algorithm() const { return update_algorithm_; }
 
   /** @brief Get Action heap */
-  heap_type& getActionHeap() { return action_heap_; }
-
-  double actionHeapTopDate() const { return action_heap_.top().first; }
-  Action* actionHeapPop();
-  bool actionHeapIsEmpty() const { return action_heap_.empty(); }
+  ActionHeap& get_action_heap() { return action_heap_; }
 
   /**
    * @brief Share the resources between the actions
@@ -85,21 +81,23 @@ public:
   virtual void update_actions_state_lazy(double now, double delta);
   virtual void update_actions_state_full(double now, double delta);
 
-  /** @brief Returns whether this model have an idempotent shareResource()
+  /** @brief Returns whether this model have an idempotent share_resource()
    *
    * The only model that is not is NS3: computing the next timestamp moves the model up to that point,
    * so we need to call it only when the next timestamp of other sources is computed.
    */
-  virtual bool nextOccuringEventIsIdempotent() { return true; }
+  virtual bool next_occuring_event_is_idempotent() { return true; }
 
 private:
   lmm::System* maxmin_system_           = nullptr;
-  UpdateAlgo update_mechanism_          = UpdateAlgo::Undefined;
-  Action::StateSet* ready_action_set_   = new Action::StateSet(); /**< Actions in state SURF_ACTION_READY */
-  Action::StateSet* running_action_set_ = new Action::StateSet(); /**< Actions in state SURF_ACTION_RUNNING */
-  Action::StateSet* failed_action_set_  = new Action::StateSet(); /**< Actions in state SURF_ACTION_FAILED */
-  Action::StateSet* done_action_set_    = new Action::StateSet(); /**< Actions in state SURF_ACTION_DONE */
-  heap_type action_heap_;
+  const UpdateAlgo update_algorithm_;
+  Action::StateSet* inited_action_set_  = new Action::StateSet(); /**< Created not started */
+  Action::StateSet* started_action_set_  = new Action::StateSet(); /**< Started not done */
+  Action::StateSet* failed_action_set_  = new Action::StateSet(); /**< Done with failure */
+  Action::StateSet* finished_action_set_ = new Action::StateSet(); /**< Done successful */
+  Action::StateSet* ignored_action_set_  = new Action::StateSet(); /**< not considered (failure detectors?) */
+
+  ActionHeap action_heap_;
 };
 
 } // namespace resource