Logo AND Algorithmique Numérique Distribuée

Public GIT Repository
ns3: gosh this code is ugly
[simgrid.git] / src / surf / ns3 / ns3_simulator.h
index 0429c50..6296b11 100644 (file)
@@ -1,4 +1,4 @@
-/* Copyright (c) 2007-2012. The SimGrid Team.
+/* Copyright (c) 2007-2015. The SimGrid Team.
  * All rights reserved.                                                     */
 
 /* This program is free software; you can redistribute it and/or modify it
@@ -9,40 +9,29 @@
 
 #ifdef __cplusplus
 
+#include <cstdint>
+
+#include "ns3_interface.h"
 #include "ns3/core-module.h"
 #include "my-point-to-point-helper.h"
 
-#ifdef _NS3_3_10
-  /*NS3 3.10*/
-  #include "ns3/helper-module.h"
-  #include "ns3/simulator-module.h"
-  #include "ns3/node-module.h"
-  #include "ns3/helper-module.h"
-  #include "ns3/global-routing-module.h"
-  #include "ns3/tcp-socket-factory.h"
-#else
-  /*NS3 3.12*/
-  #include "ns3/node.h"
-  #include "ns3/global-route-manager.h"
-  #include "ns3/csma-helper.h"
-  #include "ns3/internet-stack-helper.h"
-  #include "ns3/ipv4-address-helper.h"
-  #include "ns3/point-to-point-helper.h"
-  #include "ns3/packet-sink-helper.h"
-  #include "ns3/inet-socket-address.h"
-  #include "ns3/tcp-socket-factory.h"
-#endif
-
-using namespace ns3;
-using namespace std;
+#include "ns3/node.h"
+#include "ns3/global-route-manager.h"
+#include "ns3/csma-helper.h"
+#include "ns3/internet-stack-helper.h"
+#include "ns3/ipv4-address-helper.h"
+#include "ns3/point-to-point-helper.h"
+#include "ns3/packet-sink-helper.h"
+#include "ns3/inet-socket-address.h"
+#include "ns3/tcp-socket-factory.h"
 
 struct MySocket{
-  uint32_t bufferedBytes;
-  uint32_t sentBytes;
-  uint32_t remaining;
-  uint32_t totalBytes;
-  char finished;
-  void* action;
+  std::uint32_t bufferedBytes = 0;
+  std::uint32_t sentBytes = 0;
+  std::uint32_t remaining;
+  std::uint32_t totalBytes;
+  bool finished = false;
+  simgrid::surf::NetworkNS3Action* action;
 };
 
 //Simulator s;
@@ -53,18 +42,14 @@ private:
 public:
   NS3Sim();
   ~NS3Sim();
-  void create_flow_NS3(Ptr<Node> src,
-            Ptr<Node> dst,
-            uint16_t port_number,
+  void create_flow_NS3(ns3::Ptr<ns3::Node> src,
+            ns3::Ptr<ns3::Node> dst,
+            std::uint16_t port_number,
             double start,
             const char *addr,
-            uint32_t TotalBytes,
-            void * action);
+            std::uint32_t TotalBytes,
+            simgrid::surf::NetworkNS3Action * action);
   void simulator_start(double min);
-  void* get_action_from_socket(void *socket);
-  double get_remains_from_socket(void *socket);
-  double get_sent_from_socket(void *socket);
-  char get_finished(void *socket);
 };
 
 #endif                          /* __cplusplus */