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Merge stuff again. Damn, I should pull before changing stuff
[simgrid.git] / examples / lua / SimSplay / TODO
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2 A few notes abouts what I would like to do
3 to make Splay applications work with SimGrid
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6 Create an executable "simsplay" that runs a Splay Lua script
7 with SimGrid.
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9 Ideally, its usage would be:
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11 simsplay platform_file.{xml|lua} deployment_file.{xml|lua} splay_script.lua [simgrid_options...]
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13 I'm not sure about the format of the platform and deployment files yet.
14 We could accept both XML and Lua files, since there is a great Lua API to
15 describe platforms, or only the XML ones.
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17 The simsplay executable (which is compiled C) would initialize SimGrid, create
18 the environment, and for each simulated process, create a new lua_State*
19 object that runs the Lua script provided by the user (splay_script.lua in the
20 example above).
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22 The current Lua API of SimGrid (3.6) uses Lua coroutines (i.e. sequential,
23 lightweight threads) to simulate processes in a single, shared Lua state.
24 However, in Splay, the Lua global values must not be shared between simulated
25 processes: this is why we need distinct Lua states.
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